نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 19:22

پیشرفت روستا محور اولویت اصلی برنامه‌های توسعه گلستان است

استاندار گلستان گفت: پیشرفت روستامحور یکی از راهبردهای قطعی ما در استان گلستان بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در نشست با دستگاه‌های مرتبط با اجرای نهضت ملی مسکن روستایی اظهار‌کرد: پیشرفت روستامحور یکی از راهبردهای قطعی ما در استان گلستان بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها است باید در چشم‌انداز استان، سهم پیشرفت روستامحور را به صورت ویژه در نظر داشته باشیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: خوشحالیم که در استان گلستان مدیران و کارشناسانی داریم که روحیه کار تیمی دارند و این روحیه کار تیمی باعث می‌شود برنامه‌های تدوین شده به درستی اجرا شود.

زنگانه گفت: می‌توانیم اقدام انجام شده در نهضت ملی مسکن را در دیگر موارد نیز الگو قرار دهیم تا بتوانیم در یک وحدت مثال زدنی، استان را به سمت پیشرفت حرکت دهیم.

وی اضافه کرد: اداره‌کل منابع طبیعی گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن به صورت جهادی وارد عمل شدند که ویژه از این عزیزان تشکر می‌کنم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان از نظر سرانه تولید جزء پنج استان فقیر کشور است، گفت: ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان گلستان جزء پنج دهک کمتر برخوردار کشور است.

زنگانه بیان کرد: در سال گذشته کاهش میزان بارندگی به شدت کشاورزان و روستاییان استان را در تامین مسائل زندگی با مشکل روبرو کرده و ما مشتاقیم با افزایش سهمیه ساخت مسکن ملی روستایی در استان گلستان با نگاه حمایتی، به روستاییان کمک کنیم و مسکن روستایی را برای اقشار کم درآمد تامین کنیم.

در پایان این نشست، از مدیران و دستگاه‌های موثر در اجرای نهضت ملی مسکن روستایی تقدیر و تفاهمنامه سه جانبه بین کمیته امداد گلستان، بنیاد مسکن گلستان و بهزیستی گلستان برای تامین مسکن 2 هزار مددجوی تحت پوشش این نهادهای حمایتی به امضاء رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170588

مهمترین اخبار ایران و جهان: