نیوز سیتی!
27 فروردین 1403 - 11:55

رصد حریم پایتخت با استفاده از پهپاد

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از رصد حریم پایتخت با استفاده از پهپاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود رنجبریان؛ مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان اظهار کرد:  برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم پایتخت و برخورد سریع با تخلفات، حریم تهران به‌صورت آزمایشی با پهپاد رصد می‌شود.

وی در تشریح روند بهره‌گیری از پهپاد برای کنترل و نظارت بر حریم شهر تهران گفت: شهر تهران با داشتن 1300 کیلومتر حریم نیازمند صیانت از این وسعت بالا است و بی تردید یکی از وظایف مهم شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران صیانت حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران است.

رنجبریان ادامه داد: در راستای صیانت از حریم تهران در این شرکت در حال حاضر حدود 350 نفر مشغول کنترل، نظارت و پایش هستند که در قالب 130 اکیپ در 11 منطقه فعال هستند. تعداد تخلفات در حریم شهر تهران زیاد است که در سال 1402 حدود 199 هزار متر مربع از تخلفات صورت گرفته در حریم شهر تهران تخریب شدند که این رقم کل تخلفات نیست؛ زیرا برخی تخلفات از دست ما خارج شدند.

رنجبریان با بیان اینکه از اوایل اسفندماه 1402 نصب دوربین بر روی البسه و خودروهای شرکت شهربان و حریم‌بان به صورت پایلوت در دو منطقه در قالب دو اکیپ عملیاتی شده است، تصریح کرد: از زمان اجرای این طرح با صورت ویژه‌تر دنبال و پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به انجام تست‌های لازم در قالب طرح نصب دوربین بر روی البسه و خودروهای شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: این مسئله به صورت آنلاین در چند نوبت تست شده است و مشکلی در فرآیند اجرا نداریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1699400

مهمترین اخبار ایران و جهان: