نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 16:06

اختلافات را برای منافع ایران کنار بگذاریم

امام جمعه خوروبیابانک گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان به همه ما دستور دادند که برای منافع ایران باید همه اختلافات را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه خوروبیابانک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند که نوه‌ام در زمینی به نام خراسان و در شهری که طوس نامیده می‌شود کشته می‌شود، کسی که او را با معرفت به حقش زیارت کند من او را با دو دست خودم در بهشت قرار می‌دهم.

وی افزود: کسی از امام می‌پرسد که ما چگونه عارف به حق امام رضا(ع) شویم و ایشان پاسخ می‌دهند اینکه بدانید باید از دستورات، رفتار، سیره و سخنان امام پیروی کنید و همچنین بدانید که امام رضا(ع) غریبی است که در سرزمین خراسان به شهادت رسیده است.

رمضانی تصریح کرد: کسی که امام هشتم را با این معرفت زیارت کند، اجر هفتاد شهید را دارد آن هم شهدایی که در راه دفاع از رسول الله به شهادت رسیده‌اند و ما به خود می‌بالیم که این امام در سرزمین ما هستند و ما برای زیارت ایشان مشکلاتی همچون دریافت گذرنامه نداریم.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: در آیه شریفه قرآن آمده است که برای خداوند متعال اسماء حسنی وجود دارد و باید خداوند را به واسطه آن‌ها بخوانیم، امام رضا(ع) می‌فرمایند به خدا قسم، ما این اسماء حسنی الهی هستیم، یعنی باید ائمه عصمت و طهارت را واسطه درگاه احدیت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) مظهر رحمت واسعه خداوند هستند امام رضا(ع) مظهر رحمت سابق و سبقت گیرنده خداوند هستند، گفت: امام جواد(ع) در زیارت پدرشان می‌فرمایند سلام بر امام رئوفی که حزن‌های روز کربلا را به جوشش درآورد، سلام بر امامی که نهضت عاشورا و مجالس عزای حسین را در عالم گرم و پر رونق کرد.

رمضانی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین برکات وجود مبارک ثامن الحجج فرهنگ‌بانی از نهضت عاشورای سید الشهدا بود، گفت: امام رضا(ع) به ما آموختند که اگر اراده کردید برای چیزی گریان باشید، فقط بر مصیبت جدم حسین(ع) گریه کنید چرا که دیگر چیزی ارزش ریختن اشک انسان را در این دنیا ندارد.

امام جمعه خوروبیابانک تصریح کرد: یکی از عبارات مشترک زیارتنامه سید الشهدا و امام رضا(ع) این عبارت است که خدا بکشد کسی که شما را کشت چه با دست و چه با زبان و این نشان می‌دهد زخم زبان‌هایی که به این دو امام معصوم وارد می‌کردند کاراتر از زخم شمشیر و زهر بوده است.

وی اضافه کرد: این دو امام مظلوم این‌گونه هم ترور شخصی و هم ترور شخصیتی شدند، یعنی در ابتدا شخصیت امام را منکوب کردند، زخم زبان و تهمت زدند و ناسزا و ناروا گفتند و در پایان ترور شخصی کردند، لعنت خدا بر قاتلین و ظالمین حقوق آنان باد.

علاقه‌ای بین رهبر انقلاب و مردم سیستان و بلوچستان وجود دارد

رمضانی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، اظهار کرد: با وجود اینکه این دیدار اهمیت سیاسی و امنیتی و گفتمانی داشت اما نشأت گرفته از همان ارتباط صمیمی و قدیمی است که رهبری با مردم آن منطقه داشتند چرا که چند سال از دوران تبعید ایشان در ایرانشهر سپری شده است و کاملا با این مردم آشنا هستند و علاقه‌ای بین ایشان و مردم سیستان و بلوچستان وجود دارد.

امام جمعه خوروبیابانک تصریح کرد: از این دیدار می‌توانیم مهم‌ترین نقشه راه را ترسیم کنیم، اول اینکه با القای تصاویر غلط از منطقه سیستان و بلوچستان مقابله شد چرا که عده‌ای می‌خواستند این منطقه را یک منطقه فوق امنیتی و خطرناک جلوه بدهند که امنیت آنجا اصلا قابل علاج نیست و این دیدار این را القا کرد که این منطقه مردم شریفی دارد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان مردمی با قناعت، سختکوش، انقلابی و دوستدار نظام، شهدا و انقلاب اسلامی ایران هستند که مرزبانی از منطقه شرق ایران را انجام می‌دهند.

رمضانی توجه دادن همه به نقشه کلان دشمن در راستای سوریه سازی ایران را دومین اثر این دیدار عنوان کرد و گفت: دشمن اراده کرده همان نقشه‌ای که ده سال پیش در سوریه اجرا کرده است را در ایران پیاده‌سازی کند و به خیال خام خودش حساب خوبی روی منطقه سیستان و بلوچستان از طریق به هم زدن وحدت ملی باز کرده است اما این دیدار برهم زننده این تفکر شد.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به همه ما تذکر دادند که از هرگونه اقدامی که موجب خوشحالی و یا تکمیل جدول و نقشه دشمن باشد، پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: ایشان دستور دادند که ما برای منافع ایران باید همه اختلافات را کنار بگذاریم و هرگونه اختلاف مذهبی، سیاسی و قومی آنجایی که پای منافع ملی ایران در میان است، باید کنار گذاشته شود.

به مصوبات سفر سال ۸۱ در سیستان توجه نشد

رمضانی بیان کرد: مقام معظم رهبری همچنین به مصوبات سفری که در سال ۱۳۸۱ شمسی به منطقه سیستان داشتند، متذکر شدند که اگر مسؤولان به این مصوبات عمل کرده بودند، اوضاع سیستان و بلوچستان از حیث اجتماعی و امکانات خیلی بهتر از الان بود.

امام جمعه خوروبیابانک درخصوص مدعیان حقوق زن و بشر در غرب که هم نوا با ضد انقلاب شده‌اند، گفت: این‌ها مدعیان دروغین بشر هستند، طبق آماری که منتشر شده است سال گذشته در فرانسه ۱۱۸ زن فرانسوی فقط توسط شوهران‌شان کشته شده‌اند و در آلمان ۱۳۹ زن و در سوئد آمار کشته شدن زنان دو برابر شده است و در انگلستان هم اوضاع بهتر نیست اما این آمار نباید به گوش کسی برسد و بایکوت رسانه‌ای شده است درحالی که اگر یک بانو در گوشه‌ای از ایران مرگش فرا برسد باید گوش دنیا پر شود‌.

وی اضافه کرد: پیشتازان زن کشی و زن ستیزی در غرب، ایران اسلامی را متهم به نقض حقوق زنان می‌کنند تا شاید بر محاسبات و رفتارهای مسؤولان و مردم ایران تأثیر بگذارند در حالی که ایران دیار شیران بوده و با قوت و قدرت به مسیر رشد و پیشرفت و اقتدار خود ادامه خواهد داد.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500244

مهمترین اخبار ایران و جهان: