نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 11:08

ولی‌عهد عربستان برای دیدار با پادشاه عمان وارد مسقط شد

ولی عهد عربستان با پایان یافتن سفر چند روزه اش به هند، برای دیدار با پادشاه عمان وارد مسقط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان با پایان سفرش به هند که از روز شنبه آغاز شده بود، وارد مسقط پایتخت عمان شد.

قرار است بن سلمان در جریان این سفر ویژه خود با «هیثم بن طارق آل سعید» پادشاه عمان دیدار کند.

خبرگزاری‌های عربستان عصر روز دوشنبه از پایان سفر بن سلمان به هند و مشارکت وی در نشست جی ۲۰ و رایزنی با نارندا مودی نخست وزیر این کشور خبر دادند.

محمد بن سلمان پس از شرکت در اجلاس گروه ۲۰ که از روز شنبه در دهلی نو آغاز شد، سفر رسمی خود به هند را آغاز کرده بود.

روز دوشنبه مراسم استقبال رسمی از بن سلمان با حضور «نارندرا مودی» نخست وزیر هند برگزار شد. منابع هندی اعلام کردند که بن سلمان و مودی در جریان یک دیدار مشترک، روابط تجاری دو جانبه را مورد رایزنی قرار دادند.

طرفین در این دیدار بر بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند. همچنین تفاهم‌نامه های متعددی در جریان سفر بن سلمان به هند به امضا رسیده است.

محمد بن سلمان و نارندرا مودی روز دوشنبه در مراسم امضای توافق نامه‌های مشترک میان دو کشور در جریان مجمع سرمایه گذاری عربستان و هند حضور یافتند.

بیش از ۲۰ توافق نامه در این مجمع به امضای طرفین سعودی و هندی رسید. پیش بینی می‌شود تعداد توافق نامه‌های امضا شده در این مجمع که به میزبانی هند برگزار می‌شود، به ۴۰ توافق نامه برسد.

آریندام باغچی، سخنگوی وزارت خارجه هند در توییتی نوشت: بن سلمان و مودی نخستین نشست سران شورای همکاری راهبردی مشترک را برگزار کردند. دراین نشست به مجموعه گسترده‌ای از زمینه‌های همکاری مشترک از جمله امنیت انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، دفاع و امنیت، بهداشت و امنیت غذایی، فرهنگ و رفاه اجتماعی و غیره پرداخته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495900

مهمترین اخبار ایران و جهان: