نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 14:42

امام جمعه شهرکرد: آمار ازدواج و فرزندآوری نگران‌کننده است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه آمار طلاق، ازدواج و فرزندآوری شکننده و نگران‌کننده است، گفت: بهانه قراردادن معیشت و اقتصاد درست نیست هر چند دولت باید مسائل اقتصادی را حل کند و مشوقی برای مردم باشد اما هیچ شرایطی نباید مانع از فرزندآوری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: ۳۱ اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت نامگذاری شده است که یکی از مقوله‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی است و کاهش جمعیت تهدیدی بزرگ برای ایران است.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر به تهدید کاهش جمعیت توجه نکنیم در آینده نزدیک کار ایران زمین می‌ماند و نه تنها در ارتقا و پیشرفت دچار مشکل می‌شویم بلکه کشور به بیرون وابسته می‌شود و دشمن به اهداف خود می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آمار طلاق، ازدواج و فرزندآوری شکننده و نگران‌کننده است، بیان کرد: بهانه قراردادن معیشت و اقتصاد درست نیست هر چند دولت باید مسائل اقتصادی را حل کند و مشوقی برای مردم باشد اما هیچ شرایطی نباید مانع از فرزندآوری شود.

کاهش جمعیت خسارتی بزرگ برای نسل آینده است

نکونام با بیان اینکه کاهش جمعیت خسارتی بزرگ برای نسل آینده است، خاطرنشان کرد: آمار سقط جنین بسیار آمار وحشتناکی است که باید به جد با آن مقابله شود و از قتل نفس و آدم‌کشی توسط برخی افراد جلوگیری شود.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک الگوی تمام عیار مطرح بوده است و ویژگی‌های عبادی، سیاسی، اخلاقی و علمی این بانو باعث شده است تا زیارتشان هم‌ شان زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

حضرت معصومه(س) الگویی کامل برای دختران است

نکونام اظهار داشت: دختران ما باید به این بانو اقتدا کنند تا به اوج کرامت برسند چرا که الگوی کاملی برای دختران ماست و بسیاری از دختران با اقتدا به حضرت معصومه(س) به زیبایی در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: برخی از دخترانکه حجاب‌شکنی می‌کنند و از روی ناآگاهی به این مسئله توجه ندارند باید دستشان گرفته شود و حضرت معصومه(س) را به عنوان یک الگوی برتر به آن‌ها معرفی و به نیکی مسئله حجاب را برایشان تببین کرد.

مقاومت نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری افزود: در مسئله خرمشهر و دزفول درس‌های مهمی است؛ درس مقاومت در همه عرصه‌ها نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد لذا باید مقاومت در دئران دفاع مقدس در همه عرصه‌های جامعه امروزی نیز شکل گیرد.

نکونام ادامه داد: تحریم‌ها، فتنه‌ها، هجمه‌های دشمن مانند هجمه به ساحت زنان، هجمه به ساحت خانواده و تلاش برای تجردزیستی جوانان، هجمه به ارزش‌های رکنی مانند ولایت فقیه، همگی نیازمند مقاومت، تبیین و بصیرت‌افزایی است.

ناوشکن دنا یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: ناوگروه دریایی دنا یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی است که توانستند هشت‌ماه در دریا سفر کنند و پرچم ایران را در عرصه‌های جهانی به اهتزاز درآورند؛ این مایه مباهات است که این ناوشکن تماما ساخت ایران است و علیرغم تمام تحریم‌ها و مشکلات توانسته است همه جهان را متحیر کند.

نکونام با بیان این که جبهه غرب در حال افول است و جبهه‌های مقاومت در حال قدرت‌گیری هستند، اظهار داشت: این پیروزی‌ها نتیجه مقاومت است و باید ادامه پیدا کند و این امر جز با توجه به رکن اصلی که مردم هستند، امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای مردم و خدمت به آن‌ها گفت: برپایی میز خدمت و حضور دستگاه‌های اجرایی در مصلی نماز جمعه بسیار گره‌گشاست و می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در استان باشد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222844

مهمترین اخبار ایران و جهان: