نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:11

نفربرهای ارتش به موشک‌های هوشمند نقطه‌زن مجهز شدند

شیراز- جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی به این توانمندی دست پیدا کرده که در تمامی نفربرهای ارتش از موشک های هوشمند نقطه‌زن استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ نوذر نعمتی ظهر سه شنبه ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و دهه کرامت با اشاره به تاریخ هجمه دشمنان به خاک خرمشهر، بیان کرد: سوم خرداد به لطف خداوند و با جانفشانی رزمندگان اسلام، خرمشهر که در چنگال وحشیان تحت حمایت استکبار شرق و غرب گرفتار بود، آزاد شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه حفظ حدود و تمامیت اراضی جمهوری اسلامی ایران برعهده ارتش است، افزود: بیانات مقام معظم رهبری موجب شد ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد به گونه‌ای که در تمامی نفر برهای ارتش از موشک‌های هوشمند نقطه زن استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: تیپ ۵۵ هوابرد و تیپ ۳۷ زرهی در استان فارس از یگان‌های عملیاتی ارتش در کشور محسوب می‌شوند و پایه مراکز آموزشی و فرهنگی نیروی زمینی در شیراز است.

او همچنین با بیان اینکه تیپ ۵۵ هوابرد در استان فارس در ۵ سال اخیر به یک تیپ چندمنظوره تبدیل شده و در این راستا توانسته‌ایم مهارت کارکنان را تبدیل به مهارت چندمنظوره کنیم که بتواند از راه هوا بر سر دشمن فرود بیاید، ادامه داد: در مسابقات نظامی کشورهای دنیا نیز این تیپ با مهارت جدید شرکت و رتبه سوم مسابقات نظامی را کسب کرده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با توجه به رصد تهدیدات و نیازهای آینده، در حال عبور از نیروی زمینی سنتی به سمت نیروی زمینی پیشرفته هستیم تا بتواند رزم زمینی را به هر دشمنی تحمیل کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه تجهیزات رونمایی شده، همگی بروز شده و قابلیت‌های هوشمندی، دور زن و شبکه‌محور بودن را دارند، اظهار کرد: نفربرهایی حامل موشک‌انداز هوشمند نقطه‌زن هستند و حدود ۷ برابر بُرد این موشک‌هاست که به آن اضافه شده است لذا ما از رویکرد تدافعی به رویکرد تدافعی تهاجمی تبدیل شدیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233400

مهمترین اخبار ایران و جهان: