نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 21:58

ایجاد استراحت گاه‌های موقت در ۳۰ کیلومتری شهرها جدی گرفته شود

بیرجند--استاندار خراسان جنوبی گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ ایجاد استراحت گاه‌های موقت چون سیاه چادرها در ۳۰ کیلومتری شهرها جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شامگاه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی خراسان جنوبی با اشاره به حوادث ناگوار نیمه دوم سال و جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران بیان کرد: دشمن از هر اقدام و شیطنت امکان پذیر، برای ضربه به کشور استفاده کرده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما ملت غیور و با بصیرت ما با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در اوج فشارهای اقتصادی باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند.

بهترین خدمت در نوروز ۱۴۰۲ به مردم ارائه شود

قناعت با تأکید بر اینکه این مردم شایسته بهترین خدمت رسانی‌ها هستند، افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۲ نیز باید این خدمت رسانی به بهترین شکل و در راستای آسایش افراد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به بهترین شکل در نمایشگاه ملی گردشگری حضور پیدا کرد، افزود: میراث فرهنگی استان و شهرداری‌های ۶ شهرستان تمام قد در این نمایشگاه فعالیت کردند.

قناعت بیان کرد: وقتی می‌گوئیم خراسان جنوبی معرفی و در تریبون قرار گیرد مقصود اتفاقی چون نمایشگاه ملی گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ باید تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش داده و در این راستا برنامه ریزی کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه به دنبال سفر حدأکثری و امن مردم در ایام نوروز هستیم، بیان کرد: باید مسیرهای حساس و نقاط حادثه خیر را شناسایی کرده و تحلیل کنیم برای کاهش تصادف در آنجا چه باید کرد.

ایجاد سیاه چادرها نقش آفرین در کاهش تصادفات

وی با اشاره به اهمیت بحث اسکان مسافران و موضوع تأمین اقلام ضروری ایام نوروز اظهار کرد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت در ۳۰ کیلومتری شهرها از موضوعات کلیدی برای ما است چرا که هم رضایت مردم و هم کاهش تصادفات را در پی دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بهسازی و ساماندهی مجتمع‌های بین راهی نیز از دیگر نکات مهم در سفرهای نوروزی است که باید مدنظر قرار گیرد.

قناعت ادامه داد: در مسائل فرهنگی و موازین شرعی و قانونی باید دو نکته مهم ضرورت تذکر لسانی و دقت در فراهم نکردن خوراک برای رسانه‌های بیگانه را مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: در مجموع باید بهترین سرویس دهی و خدمات رسانی را به مردم عزیز و گردشگران داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در مورد نکات ریز دیگر چون اینترنت در مناطق گردشگری، تأمین آرد و… در فواصل جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر باید جلسات دیگری نیز برگزار شود.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از فرمانداران خراسان جنوبی به بیان مشکلات حوزه گردشگری شهرستان خود پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072844

مهمترین اخبار ایران و جهان: