نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 14:48

دادستان اردبیل: بازار سنتی اردبیل به الگوی بازار تراز اسلامی تبدیل شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با توجه به نقش بازار در سرنوشت جامعه و لزوم ارتقا و احیای کارکرد آن به‌ویژه در حوزه فرهنگ عمومی، بازار سنتی اردبیل باید تبدیل به الگوی بازار تراز اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل، نقش بازار و کسبه در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس و در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یاد‌آور شد و اظهار کرد: تاثیر بازاریان در مناسبات مذهبی و ملی همواره برجسته و محوری بوده است.

وی با اشاره به دغدغه‌های موجود فعلی در عرصه فرهنگی کشور و استان، استفاده از ظرفیت بازار برای توسعه فرهنگی در اردبیل را خواستار شد.

بدحجابی برازنده دارالارشاد اردبیل نیست

دادستان اردبیل با بیان اینکه جریحه‌دار شدن عفت عمومی از طریق برخی موارد کشف حجاب و بدحجابی، برازنده شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل نیست، تصریح کرد: تشکل‌های صنفی و صنوف باید در تقویت باورهای دینی در جامعه به رسالت خطیر خود عمل کنند.

آفاقی با تشریح جزئیاتی از الگوهای مدنظر دین مبین اسلام در حوزه فعالیت اقتصادی، بر تلاش برای کسب روزی حلال و توسعه معیارهای اسلامی در داد‌و‌ستد و تبدیل شدن بازار سنتی اردبیل به الگوی بازار تراز اسلامی تاکید کرد.

تلاش برای جلب مشارکت حد‌اکثری در انتخابات پیش‌رو و ایفای نقش جامعه اصناف و بازاریان در این خصوص، از جمله محورهای مورد تاکید دادستان در این دیدار بود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614388

مهمترین اخبار ایران و جهان: