نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 09:14

راه‌اندازی اولین سایت اینترنت 5G در ایلام

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: اولین سایت مجهز به اینترنت نسل ۵ موبایل در محله جانبازان ایلام راه‌اندازی شد.

سید شهاب الدین نبی پور مدیر مخابرات منطقه ایلام، صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با تلاش کارکنان مخابرات منطقه‌ ایلام، اولین سایت مجهز به اینترنت نسل ۵ موبایل برای بهره‌مندی مشترکین همراه اول در محله‌ی جانبازان ایلام راه‌اندازی شد.

 وی افزود: همچنین در راستای بهبود کیفیت اینترنت شبکه‌ی همراه اول تا پایان آذرماه امسال ۳ سایت دیگر نسل ۵ موبایل نیز به بهره‌برداری خواهد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام ادامه داد: به تدریج برای دیگر شهرها نیز بر اساس اولویت‌های همراه‌اول اینترنت پرسرعت ۵G راه‌اندازی می‌شود.

نبی پور خاطرنشان کرد: با اتصال به شبکه اینترنتی ۵G، مشترک حتی اگر به کم‌سرعت‌ترین باند آن متصل باشد، به خاطر سرعت بیشتر و ازدحام کمتر، آرامشی خوشایند را تجربه خواهد کرد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: تجهیز ۳۰ سایت از شبکه‌ی همراه اول در شهر ایلام و برخی شهرستان‌ها به TD-LTE تا یک‌ ماه آتی نیز خدمت دیگری است که در راستای ارج نهادن به مشترکین همراه‌اول و تقاضای دسترسی به اینترنت پرسرعت به مشترکان ایلامی ارائه خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه، اینترنت TD-LTE، نسل جدیدی از اینترنت پرسرعت است که بر فناوری نسل ۴.۵G کار می‌کند، گفت: نسل ۵ تلفن همراه نوع جدید از ارتباطات سیار سلولی است که سرعت، ظرفیت، کیفیت و امنیت بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نسل ۵ در حال حاضر در برخی کشورها مانند چین، آمریکا، کره جنوبی، اروپا و ایران راه‌اندازی شده است و در سال‌های آینده گسترش بیشتری خواهد یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589188

مهمترین اخبار ایران و جهان: