نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 19:59

تسهیلات تکلیفی از جمع منابع و مصارف بانک‌ها خارج شود

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: پیشنهاد می‌شود تسهیلات تکلیفی از جمع منابع و مصارف خارج شده و خالص منابع بانکی را برای پرداخت تسهیلات به فعالین اقتصادی را مبنای محاسبه نسبت قرار گیرد.

محمد خاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: رسالت اتاق بازرگانی رصد مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم که در بخش خصوصی با کمک دستگاه‌های اجرایی موانع کسب و کار را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها گام برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان در تشریح برخی موانع کسب و کار برای فعالان اقتصادی، بخش عمده‌ای از این موانع را مشکلات حوزه بانکی عنوان کرد.

خاکی بیان داشت: نسبت منابع و مصارف بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی تناسب نداشته و همواره شاید از سوی بانک مرکزی یا سازمان مرکزی خود اخطار کتبی را گرفته و شاید جرائمی را نیز پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی پیشنهادات مطرح شده در سفر وزیر اقتصاد به لرستان، تصریح کرد: یکی از این پیشنهادها این بود که از مازاد منابع بانکی سایر استان‌ها برای لرستان استفاده کنیم اما به این نتیجه رسیدیم که این موضوع نمی‌تواند مشکل نقدینگی را حل کرده و برای استان مفید واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان بیان داشت: پیشنهاد می‌شود تسهیلات تکلیفی از جمع منابع و مصارف خارج شده و خالص منابع بانکی را برای پرداخت تسهیلات به فعالین اقتصادی را مبنای محاسبه نسبت قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596400

مهمترین اخبار ایران و جهان: