نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 17:01

وزیر صمت نیز ابطال انتخابات اتاق بازرگانی را اعلام کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتخابات اتاق بازرگانی گفت: نظر من درباره انتخابات اتاق بازرگانی ایران، همان رای جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس علی آبادی امروز در حاشیه رویداد تجهیز و یکپارچه سازی واحدهای نظارت و بازرسی اتاق‌های اصناف کشور در جمع خبرنگاران در  پاسخ به سوالی درباره انتخابات اتاق بازرگانی ایران، گفت: نظر من همان رای جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی است که اخیرا ابلاغ شد. 

وزیر صمت با بیان اینکه نظارت بر بازار به خود اصناف واگذار شده است، گفت: 550 خودروی جدید برای بازرسی در بازار کشور اضافه شد که با وجود 150 خودرو که از قبل داشتند، تعداد خودروهای بازرسی اصناف به 700 دستگاه افزایش یافته است. 

وی بیان داشت: براساس سامانه هایی که برای دریافت گزارش های مردمی مانند 124 در کشور وجود دارد افراد می‌توانند گزارش‌های خود را در مورد مسائل مربوط به اصناف ارائه کنند تا خود اصناف برای بررسی و اقدامات قانونی اقدام کنند. 

علی آبادی در رابطه با اجرای طرح سامانه‌های فروشگاهی بیان داشت: کالا از مرحله تولید تا بازار مورد نظارت قرار می گیرد اما در فاصله انبار تا فروشگاه نواقصی وجود داشت که در حال رفع است، لذا سامانه‌هایی که در کشور ایجاد شده است، به صورت اتوماتیک حرکت کالا در مسیر خود را بررسی می‌کند تا کالاهای موجود به دست افراد سودجو و قاچاقچیان نرسد. 

وی افزود: بیش از 3 میلیون واحد صنفی در قالب 2 هزار و 800 رسته صنفی در کشور فعال است و حدود 8 میلیون نفر در واحدهای صنفی شاغل هستند که می‌توان گفت با اعضای خانواده در حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصناف شامل همه کشور می‌شود، گفت: این بخش در تولید و ایجاد شغل نقش ویژه‌ای دارد. 

وی با بیان اینکه تولید شام سه بخش است، گفت: نوآوری، اجرا و بازار از مهمترین شاخه های تولید است و رونق تولید از بازار نشات می‌گیرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: 17 درصد تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به اصناف است و اصناف گستره جغرافیایی وسیعی را در بر می‌گیرند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557988

مهمترین اخبار ایران و جهان: