نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 08:15

پوشش ۹۴ درصدی اینترنت روستایی در خراسا‌ن‌شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: میزان پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طی عملکرد دولت سیزدهم با اتصال ۱۱۵ روستای جدید از مرز ۹۴ درصد عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی، سیدعلی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اظهار کرد: با نصب و ارتقای ۷۸ سایت طی عملکرد دولت، ۱۷ هزار خانوار روستایی خراسان شمالی با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر از ارتباطات پایدار و پرسرعت بهره مند شدند.

وی گفت: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۳ روستای دیگر نیز به زودی از اینترنت پرسرعت سیار بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: میانگین پوشش اینترنت روستایی خراسان شمالی حدود سه درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

مرتضوی با بیان اینکه اتصال مابقی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات در دستورکار است، گفت: سیاست دولت مردمی در همان ابتدای کار توجه به مناطق محروم، کمتر برخوردار و دورافتاده بود و یکی از مهمترین دغدغه های این اداره کل توسعه ارتباطات در حوزه روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474438

مهمترین اخبار ایران و جهان: