نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 19:31

گره‌گشایی از درماندگان اسباب نزول رحمت الهی است

مشگین‌شهر- امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: گره‌گشایی از درماندگان و نیازمندان زمینه‌ساز نزول رحمت و برکات الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر سه‌شنبه در مراسم جشن گلریزان در مشگین‌شهر اظهار کرد: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان مشتری کارهای خوب، نیک و ماندگار مؤمنان و متقیان است و قطعاً آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از گوشه‌های حبس می‌تواند بهترین پاداش و اجر الهی را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد، مراکز نیکوکاری و تشکل‌های خیریه جمع‌آوری احسانات مردمی را شاهد هستیم تا در قالب حرکت خودجوش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و گلریزانی که برگزار می‌شود در آستانه عید سعید فطر شاهد بازگشت این زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان باشیم.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر اهمیت حضور پدر در رأس خانواده را در مسیر تربیت و تعالی فرزندان یادآور شد و گفت: اگر پدر یک خانواده در گوشه زندان مستأصل بماند قطعاً زمینه بروز ناهنجاری‌ها و نابسامانی در زندگی خانواده‌ها به وجود می‌آید و انتظار داریم تا در کنار ستاد دیه، کمک‌های مردمی و خیرخواهانه نیز بسترساز آزادی چنین زندانیانی باشد.

حجت‌الاسلام باوقار افزود: متأسفانه برخی از این افراد با مبلغ کم و به دلیل بروز حوادث و اتفاقات غیرمترقبه در گوشه زندان افتاده‌اند که باید تلاش کنیم این افراد با جلب رضایت شاکیان و پرداخت دیون از زندان آزاد شده و در کنار خانواده‌های خود قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز مهمترین رسالت افراد متمول دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه و افراد گرفتار در مصائب و مشکلات مختلف است و در این باب باید فرهنگسازی مناسبی در جامعه انجام شود تا دستگیری از ناتوانان به عنوان یک حرکت مقبول مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر از برگزارکنندگان جشن گلریزان قدردانی کرد و از ستاد دیه خواست تا در هر چه سریع‌تر کمک‌های جمع‌آوری شده را که بالغ بر ده‌ها میلیارد ریال است، برای آزادی زندانیان در ایام مبارک پیش رو اختصاص دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158238

مهمترین اخبار ایران و جهان: