نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 14:58

ایران یکی از ۶ کشور برتر حوزه فضایی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نهمین پرتاب جمهوری اسلامی به فضا، ایران را جز ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چهارباغ، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و اطلاعات، روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان چهارباغ، گفت: منطقه اقتصادی و فرودگاه پیام با توجه به بسترها و زیرساخت‌های موجود باید به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود. 

وی افزود: نزدیکی این مکان به کرج و همچنین وجود معافیت های مالیاتی سبب می‌شود که این منطقه از نظر اقتصادی سرآمد کشور و منطقه باشد.

زارع پور با اشاره به دیگر ظرفیت‌های استان البرز اظهار کرد: تقویت پارک علم و فناوری می‌تواند یک ظرفیت بین المللی برای استان و همچنین کشور باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای عقب مانده نشان دادن کشور گفت: امروز  کشور نیازمند مجاهدت مسؤولین است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز دو رسالت سنگینی بر گردن ما مسؤولین است و باید با کار و تلاش امید و ایمان را در نسل جوان تقویت نماییم تا جوانان با مشاهده این اقدامات فناورانه امید و ایمانشان تقویت گردد. 

زارع پور با اشاره به اینکه صنعت فضایی کشور از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و رییس جمهور پس از ۱۱ سال شورای عالی فضایی را برگزار کرد، گفت: نهمین پرتاب جمهوری اسلامی به فضا، ایران را جز ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی قرار داده است.

این مسؤول با بیان اینکه کشور ایران در بیشتر حوزه‌ها سرآمد است، گفت: پیشرفت ارتباطات ایران از ۲۳ درصد در آغاز دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسیده است که نمونه بارز آن ساخت ربات جراح از راه دور بود که به کشور اندونزی نیز فرستاده شد. 

زارع پور بر استفاده از پلتفرم‌های داخلی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز فقط ۱۵ نفر در شهرستان چهارباغ از فیبر نوری استفاده می‌کنند که انتظار داریم تا سال آینده این تعداد به ۴۰ هزار نفر برسد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشور ما امروز با رشد اقتصادی که از ۴ درصد به ۶ درصد رسیده، تورم را از ۶۰ درصد به زیر ۴۰ درصد رسانده که در تلاش هستیم با کار جهادی و عالمانه این تورم لجام گسیخته کنترل گردد‌.

زارع پور در پایان اذعان داشت: پیگیر مشکلات شهرستان چهارباغ بوده و در صورت لازم موارد مورد نیاز را به رییس جمهور انعکاس خواهد داد. 

شهرستان نوپا چهارباغ نیازمند توجه ویژه دولت 

فرماندار شهرستان چهارباغ در آیین افتتاح پروژه ملی توسعه فیبر نوری شهرستان چهارباغ، گفت: شهرستان نوپای چهارباغ از نظر سرانه‌ها بسیار ضعیف بوده و با وجود اینکه در دولت سیزدهم اقدامات زیادی  انجام شده اما این شهرستان همچنان نیازمند توجه ویژه دولت است.

داوود جعفری نیز در نشست شورای اداری شهرستان چهارباغ با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بعنوان یکی از نیازهای اصلی شهرستان چهارباغ گفت: با توجه به اینکه شهرستان چهارباغ نوپا بوده و در حال رشد و توسعه است، وجود مشکلات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند باعث بروز اختلال در خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان شود که خوشبختانه افتتاح طرح فیبرنوری گام بزرگی در توسعه شهرستان بوده و رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خواست: اجرای فیبر نوری و اینترنت پرسرعت منازل، به مردم اطلاع رسانی گردد چرا که برنامه کلان کشور این است که ۲۰ میلیون خانوار تا پایان دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

جعفری همچنین با اشاره به بهسازی و تعریض جاده سهیلیه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست: بودجه لازم در خصوص اجرای طرح توسعه فیبرنوری این جاده پیش از اجرای بهسازی آن در نظر گرفته شود.

کلاس درس و بیمارستان نیاز جدی چهارباغ است 

امام جمعه چهارباغ در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: آب طالقان تا نزدیکی ما آمده است، فقط چند همت کافی است که مشکلات کم‌آبی را برطرف کنیم. 

حجت الاسلام مهدی دربانی اضافه کرد: چهارباغ هنوز بیمارستان ندارد و بیماران باید برای درمان جدی به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند، ضمن اینکه کلاس‌های درسی شهرستان هرکدام ۴۰ نفر دانش آموز دارد و معلمان فقط اداره کننده کلاس هستند.

حجت الاسلام دربانی تاکید کرد: ما فرهنگسرا و سالن ورزشی نداریم، جوانان ما در معرض اعتیاد قرار دارند، شهرک ابریشم ما که مسکن مهر درون آن قرار گرفته است، فاقد درمانگاه جامع است. 

البرز نخستین استان کشور با بالاترین پوشش ارتباطی است 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز در این شورا بیان کرد: هم اکنون ۹۹ درصد شهرها و روستاهای این استان از پوشش ارتباطی برخوردار است. 

مهدی یوسف زاده با بیان اینکه البرز بزرگترین قطب داده کشور را دارد، افزود: هم اکنون طرح کابل نوری در ۷ شهر این استان راه‌اندازی شده و برای مابقی ۱۷ شهر استان نیز برنامه ریزی صورت گرفته است‌. 

یوسف زاده به جزییات اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت نسل سوم و چهارم است و فقط ۸ روستا داریم که پوشش اینترنت ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597906

مهمترین اخبار ایران و جهان: