نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 21:05

تصویب 30 میلیارد تومان برای توسعه بخش سه قلعه

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان به توسعه بخش سه قلعه و رفع برخی مشکلات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرایان، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی شامگاه امشب در جمع خبرنگاران به جمع بندی نتایج سفر خود به بخش سه قلعه پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ، سفر به بخش ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این سفر، ضمن بازدید از یک پروژه و افتتاح مجتمع آبرسانی روستای چاه غیاث، در نماز جمعه شهر سه قلعه حضور یافتیم تصریح کرد:  در حاشیه نماز جمعه با مردم دیدار داشتیم که به جهت حضور مدیران، بخشی از مطالبات ارائه شده پاسخ گفته شد. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که گروه های مرجع،  امام جمعه و اعضای شورای اسلامی مطرح کردند و از مطالبه های دیرینه مردم منطقه است، احداث محور سه قلعه دیهوک است، اظهار داشت: احداث این محور اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ استانی را نیاز دارد، لذا مقرر شد بعد از اخذ این مجوز، مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای گذربازکنی این محور اختصاص یابد.

قناعت از اختصاص مبلغ ۳ میلیارد تومان به بهسازی و روکش حفاظتی آسفالت محور ارتباطی چاه طالب و چاه غیاث خبر داد و گفت: بازارچه صنایع دستی و پارک بانوان هم از محل اعتبارات شهرستانی و استانی اعتبار خواهند گرفت. 

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه کمپ گردشگری بخش سه قلعه هم ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد. 

به گفته وی برای احداث و تکمیل پروژه چمن مصنوعی دو روستای دوست آباد و چاه غیاث هم از محل منابع دور دوم سفر مبلغ ۳ میلیارد تومان اختصاص  یافت.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای حفر و تجهیز  چاه رزرو مجتمع زنگویی و بسطاق نیز مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل منابع استانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار می گیرد. 

قناعت ادامه داد: برای تکمیل و بهره برداری از گود زورخانه سه قلعه که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از محل منابع استانی مبلغ یک و نیم میلیارد تومان اختصاص یافت که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار می گیرد.

وی گفت : به منظور تکمیل و تجهیز پارک های روستایی هم یک و نیم میلیارد تومان تحت عنوان طرح های هادی روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص می یابد تا با نظر فرماندار شهرستان توزیع شود.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تقویت زیرساخت های گردشگری، از محل اعتبارات دور دوم سفر ۱۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل محور گردشگری سه قلعه- نمکزار موسوم به رصدگاه اختصاص می یابد. 

قناعت ادامه داد: به منظور تعمیر و تجهیز گلزار شهدای سه قلعه هم مبلغ یک میلیارد تومان از محل منابع استانی پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تکمیل تجهیز مساجد، اماکن مذهبی و امامزاده های بخش قلعه هم مقرر شد فهرستی تهیه شود تا در شمار پروژه های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) محقق شوند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1575506

مهمترین اخبار ایران و جهان: