نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 16:06

کاشت 2 هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکس از اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تأمین حلزون شنوایی بود، گفت: کاشت ۲ هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان انجام و باعث شد صف نوبت کاشت حلزون به صفر برسد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی در همایش خدمت ماندگار و گرامیداشت زنده یاد عباس شیبانی، موسس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: عباس شیبانی از دوران جوانی فعالیت‌های مبارزاتی خود علیه رژیم ستم شاهی را آغاز کرد و به دلیل این فعالیت‌ها، بارها دستگیر و حبس شد.

وی افزود:  شیبانی بسیار مردمی، ساده زیست و وارسته بودند.وی شخصیتی ولایت پذیر و از رهبری تبعیت داشتند که این ویژگی شان الگوی ماست. شیبانی همچنین هیچ گاه از قبول مسئولیت‌های دشوار شانه خالی نمی‌‌کردند.

وزیر بهداشت از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمند زنده یاد دکتر شیبانی را تأسیس هیات امنای صرفه‌ جویی ارزی در شرایط جنگ عنوان کرد و افزود: در آن زمان زیرساخت‌‌های دارویی و ‌‌تجهیزاتی ما مانند امروز نبود.

 وی با بیان اینکه هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان یک نهاد انقلابی شناخته می‌‌شود، تصریح کرد: امروز کشور با تحریم‌‌های غیر قانونی و ناجوانمردانه نظام سلطه مواجه است و هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان بازویی توانمند، نظام سلامت را یاری می دهد.

عین اللهی با بیان این که هیأت امنا با هدف کاهش هزینه‌های درمان بیماران و جلوگیری از اعزام آنها به خارج از کشور و فراهم آوردن امکانات تشخیصی و درمانی در داخل کشور تاسیس شد، گفت: قانون تشکیل هیات امنای صرفه جویی ارزی به عنوان قانونی مترقی توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۸ به تصویب رسید و در وزارت بهداشت به عنوان نهادعمومی غیر دولتی آغاز به کار کرد.

هیات امنا، ذخیره‌ای راهبردی است

وزیر بهداشت، هیات امنای صرفه جویی ارزی را یک «ذخیره راهبردی» عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم‌ها، ذخایر راهبردی می‌توانند در مواقع بحران، کمک کننده و نجات دهنده باشند.

عین اللهی گفت: در دوران کرونا به ارزش و تاثیرگذاری هیات امنا بیشتر پی بردیم، در آن زمان، بیش از ۲۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وارد کشور شد.

وزیر بهداشت افزود: در اوج کرونا در ارتباط  با تأمین تجهیزات مرتبط با این بیماری از جمله ماسک، دستکش و لباس محافظت کننده، محلول ضدعفونی کننده، ونتیلاتور، اکسیژن ساز و سایر موارد، هیات امنا از بازوهای قدرتمند وزارت بهداشت بود.

به گفته  عین اللهی، هیات امنا در دولت مردمی، کار خود را با قوت ادامه داده و ۲۸۰ دستگاه سرمایه‌ای سنگین را تامین کرده و همچنین، در ارتباط با تأمین قطعات دستگاه ‌ها  انقلابی عمل کرده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اقدام ارزشمند دیگر هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین حلزون شنوایی بود که در این زمینه نیز کاشت ۲ هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان انجام و باعث شد صف نوبت کاشت حلزون به صفر برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616806

مهمترین اخبار ایران و جهان: