نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 15:57

اکثر انگلیسی‌ها نظر منفی به ریشی سوناک دارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» نشان می‌دهد اکثر انگلیسی‌ها نسبت به نخست وزیر این کشور نظر منفی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج جدیدترین نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» نشان می‌دهد تقریباً ۶۰ درصد از شهروندان انگلیس نظر نامساعدی به «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور دارند.

بنابر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، نظرسنجی یوگاو که در بازه زمانی ۱۴ و ۱۵ مه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه) انجام گرفت، نظر دو هزار و ۱۲ انگلیسی بزرگسال را مورد بررسی قرار است و مشخص شد که شش درصد از پاسخ دهندگان تأکید داشتند نظر «بسیار مساعدی» به این رهبر حزب محافظه کار دارند.

بر اساس این گزارش، ۲۵ درصد از آن دسته از افرادی که در نظرسنجی مشارکت کردند، گفتند که موضع آن‌ها در قبال سوناک «تا حدودی مساعد» است و ۵۹ درصد گفتند که نظر منفی به نخست وزیری سوناک دارند و در بین این افراد ۳۴ درصد تأکید کردند که نظر آن‌ها به نخست وزیری سوناک بسیار منفی و نامساعد است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که «استارمر» رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس در مقایسه با سوناک عملکرد بهتری داشته و در حالیکه ۳۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نظر مساعدی به استارمر داشتند، ۵۱ درصد نیز نظرشان نسبت به او منفی بود.

داده های مؤسسه یوگاو منعکس کننده نظرسنجی مشابهی است که اخیراً برگزار شد و نشان از افزایش حمایت از حزب کارگر داشته است. بر اساس تحلیل Statista در ماه جاری میلادی، اگر فردا انتخابات پارلمانی برگزار شود، ۴۳ درصد از مردم بریتانیا به حزب کارگر رأی خواهند داد و  تنها ۲۶ درصد به محافظه کاران رأی می‌دهند. حزب محافظه کار بریتانیا در سال ۲۰۱۰ به عنوان حزب اصلی در انتخابات بریتانیا برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، رأی دهندگان انگلیسی به طور مکرر، اقتصاد را یک موضوع کلیدی می‌دانند و خدمات درمانی و سلامت و بهداشت عمومی و عملکرد موفقیت آمیز خدمات ملی بهداشت، اصلاحات مهاجرت و محیط زیست را نیز از دیگر موضوعات مهم پس از اقتصاد می‌دانند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221194

مهمترین اخبار ایران و جهان: