نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:00

رییس جمهور: 12 هزار مجوز صیادی در دولت سیزدهم صادر شده است

رییس جمهور گفت: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی در صدور مجوز برای صیادان و صدور 12 هزار مجوز صیادی جای تشکر دارد که آرامش را به خانواده های صیادی باز گرداندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز در مراسم احیای 610 واحد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اظهار داشت: امروز دو رویداد مهم احیای کارخانجات و کارگاه های نیمه تعطیل و خرسندی صیادان منطقه را جشن می گیریم که این خوشحالی، خوشحالی همه ما است.

وی افزود: برخی از صیادان امروز از معطلی 20 ساله برای دریافت مجوز صیادی سخن گفتند اما امروز با همت مردم شاهد صدور 12 هزار مجوز صیادی در کشور هستیم.

رییس جمهور با بیان این که مردم این استان از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی ها تا دوره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس همواره مقاومت و ایمان مردم خود را نشان داده اند و نثار صدها شهید و جانباز و آزاده در هرمزگان گواهی بر این مدعا است.

آیت الله رییسی ادامه داد: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی در صدور مجوز برای صیادان و صدور 12 هزار مجوز صیادی تشکر کرد که آرامش را به خانواده های صیادی باز گرداندند.

رییس جمهور گفت: صدور مجوز یکی از اقدامات است و خدمت رسانی به صیادان باید با کمک مردم افزایش یابد.

وی نهضت احیای کارخانجات و کارگاههای تعطیل را گام بزرگی خواند که هرمزگان در آن رتبه اول دارد و کارخانه سپهر دریا را یکی از این کارخانجات خواند که در حال ساخت 14 کشتی است و کار در آن رونق دارد.

آیت الله رییسی از ورود شمار کارگاههای فعال در هرمزگان به کانال 7 هزار واحد خبر داد و گفت: بسیاری از این احیاها با برخی تصمیمات ضروری و فوری میسر فراهم شده است و باید با جدیت ادامه یابد.

وی قوت ایران را از تولید قوی، نیروهای قوی و کارامد و اقتصاد قوی دانست و تأکید کرد: امروز در آغاز دهه فجر یاد امام راحل و شهدا را گرامی می داریم که برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فراهم آوردند و شکوه حضور مردم در صحنه، آن را حفظ کرده است.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی میسر نیست و باید با رشد تولید، تمام توان خودمان را در رساندن رشد تولید 8 درصد بکار بگیریم و بنا داریم در دولت آنچه از حمایت لازم است، نسبت به بخش خصوصی و شرکت های فعال در عرصه های تولیدی بکار خواهد گرفت.

کشتی سازی در این منطقه بسیار جا دارد و ان شا الله روز به روز رونق خواهد گرفت و کارهای بزرگی برای هرمزگان و منطقه و خلیج همیشه فارس شکل خواهد گرفت. یکی از جلوه های اقتصاد دریا، کشتی سازی و دیگری شیلات است که شاهد شور خوبی در میان صیادان و کارگران شاغل در این حوزه هستیم.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656794

مهمترین اخبار ایران و جهان: