نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 14:49

نحوه ارائه لیست های انتخاباتی چگونه خواهد بود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی از افزایش 60 درصدی کاندیداهای موئرد تایید شده در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات هیچ لیستی مثل حامیان فلان و غیره نخواهد بود و تمام احزاب باید در قالب یک جبهه و ائتلاف تبلیغ کند و اگر لیستی ارائه کند از دو دوره از انتخابات محروم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی، معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی  امروز در سلسله نشست‌های فرهنگی و رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران اظهار کرد: ۴۴ روز به انتخابات باقی مانده است و استان از همه نظر برای برگزاری یک انتخابات سالم آمادگی ۱۰۰ درصد دارد. 

وی با بیان اینکه ستاد انتخاباتی ۹ کمیته دارد و هر کمیته وظیفه خود را انجام می‌دهد، گفت: در انتخابات گذشته ۴۵ نقطه بدون اینترنت بود که الآن آن را به ۲۰ مورد رسانده‌ایم. 

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات با همه کارت‌های شناسایی می‌توان در انتخابات شرکت کرد، گفت: در هیچکدام از شهرها این امکان ندارد که یکی دوبار رای بدهد و در چند روستای دور دست چنین چیزی وجود دارد که این نیز به صفر سانده شده است و در صورت مشاهده جرم خواهد بود. 

وی به قانون جدید انتخابات اشاره و اضافه کرد: در قانون جدید ثبت مهر بر روی شناسنامه هنگام رای‌دهی، حذف شده و احراز هویت توسط دستگاه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.

محمدی گفت: ۴۴۶ نفر در استان تایید شده است و افرادی که با برخی مشکلات از جمله عدم بارگزاری مدارک و نواقص در مدارک نیز مورد بررسی قرار گرفته و تایید خواهد شد.

افزایش ۶۰ درصدی کاندیداها در انتخابات مجلس

معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۶۰ درصد افزایش کاندیدا داریم که یحتمل با بیش از ۵۰۰ نماینده به انتخابات برویم، گفت: رسانه ملی با اتخاذ یک کانال تلویزیونی برای هر نماینده امکان تبلیغات تلویزیونی نیز میسر شده است. 

وی ادامه داد: تمام پلتفرم‌های داخلی نیز به حالت تقریبا رایگان همه کاندیداهای که تمایل به تبلیغات دارند را معرفی خواهد کرد. 

محمدی بیان داشت: قانون تبلیغات یک امتیاز خوبی برای همه کاندیداها داده است تا همه یکسان از یک بستر استفاده کنند همچنین یک مسوول مالی برای شفافیت مالی تبلیغات کاندیداها انتخاب شده است تا هر چه سریع‌تر این شفافیت احصا شده و اعلام شود. 

وی ابراز کرد: در این دوره از انتخابات هیچ لیستی مثل حامیان فلان و غیره نخواهد بود و تمام احزاب باید در قالب یک جبهه و ائتلاف تبلیغ کند و اگر لیستی ارائه کند از دو دوره از انتخابات محروم خواهد شد. 

رئیس ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کل تمهیدات برای برگزاری یک انتخابات سالم تبیین شده است تا یک انتخابات خوب و سالم و دقیق برگزار شود. 

وی یادآور شد : ۱۵۸ هزار نفر رای اولی هستند و نظرسنجی‌ها حاکی از شور انتخاباتی در استان است. 

معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اهالی رسانه نقش بی‌بدیل در جهت ایجاد شور انتخاباتی دارد و رکن چهارم کشور هستند. 

وی بیان داشت: ۶۷ درصد صلاحیت‌ها در هیات اجرایی تایید شده بود؛ در هیات‌های نظارت مواردی وجود داشت که با حل موانع قطعا احتمال تایید در این مرحله زیاد خواهد بود.

محمدی افزود: برخی‌ها نیز مدارک خود را کامل پر نکرده بودند و این نیز به این معنا نیست که صلاحیت ندارد بلکه  تایید نشده است از این‌رو با توجه به قانون انتخابات برای نمایندگی تایید نشده است و امکان دارد مدیرکل و استاندار و وزیر شود.

وی افزود: همه افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند دارای مدرک فوق لیسانس به بالا هستند و سواد لازم را دارند و حال یکی یک کلمه را به مدل عام گفته است دال بر عدم سواد او نیست اما اگر  تبلیغات زودهنگام کرده‌اند قطعا از طریق بازرسی ستاد انتخابات و ستاد رسیدگی و پیشگیری جرائم انتخاباتی رصد شده و مورد بررسی قرار گرفته است. 

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641006

مهمترین اخبار ایران و جهان: