نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 16:35

مجمع جهانی بیداری اسلامی هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام شنیع شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن و توهین به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام شنیع شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن و توهین به قرآن کریم در یکی از مساجد شهرک «عوریف» در جنوب شهر نابلس را محکوم کرد.

متن بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط شهرک نشینان با حمایت رژیم اشغالگر صهیونیستی با هدف نفرت پراکنی و جریحه دار نمودن احساسات مسلمانان، بی تردید به خشم و نفرت بین ادیان دامن خواهد زد و به شدت محکوم است.

در هیج جای دنیا توهین به مقدسات قابل پذیرش نیست و نخواهد بود و ملت‌های مسلمان نیز در مقابل این گونه اقدامات ساکت نخواهند ماند.

متاسفانه کشورهای غربی و مدافعان حقوق بشر با سکوت خود در مقابل این گونه اقدامات، میدان را برای افراط گرایان و گستاخ‌تر شدن رژیم جعلی صهیونیستی در توهین به مقدسات مسلمانان و کشتار زنان و کودکان بی گناه و تجاوز و تروریسم باز گذاشته‌اند و ایجاد خشونت و نفرت در بین مردم و چند دستگی را با دادن مجوز به انجام این گونه اعمال ترویج می‌کنند تا نقشه‌های شوم دشمنان در تضعیف کشورهای اسلامی و مسلمانان را دنبال نمایند هر چند امروز مسلمانان در همه دنیا بیدار و هوشیارتر هستند و این تحرکات ناجوانمردانه و افراطی و توهین به مقدسات را که ثمره‌ای جز تنفر و نفرت پراکنی نخواهد داشت تحمل نخواهند کرد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس قران کریم و مقدسات دینی که با تعالیم و فرهنگ همه ادیان مغایر است، از تمامی مسلمانان حق جو و صلح طلب می‌خواهد که جسارت کنندگان را تحت پیگرد قانونی قرار داده و بی تردید می‌بایست از تکرار و وقوع چنین اقداماتی جلوگیری گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308450

مهمترین اخبار ایران و جهان: