نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 15:06

تحرکات هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین اطراف تایوان

بعد از اظهارات مقامات پکن درباره افزایش رزمایش‌ها اطراف تایوان، وزارت دفاع این جزیره از نزدیک شدن تعداد زیادی هواپیما و کشتی جنگی چینی به این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه هشدارهای نظامی پکن به هرگونه جدایی‌طلبی در تایوان، امروز هم تعدادی از هواپیماها و کشتی‌های نظامی چین به تحرک هشدارآمیز در اطراف این جزیره پرداختند.

وزارت دفاع تایوان امروز (جمعه) خبر داد که از حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی، مجموعاً ۲۳ فروند هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های ارتش این کشور را که در حال انجام عملیات در اطراف این جزیره بودند، شناسایی کرده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، حداقل ۴ فروند از این هواپیماها نیز از خط میانی تنگه تایوان که قبلاً به عنوان یک مانع غیررسمی بین دو طرف عمل می‌کرد، عبور کرده‌اند یا وارد بخش جنوب غربی محدوده پدافند هوایی تایوان شده‌اند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، پنج شناور جنگی چین نیز به بهانه گشت‌زنی برای بالا نگاه‌داشتن آمادگی رزمی، هواگردهایی مذکور را در آب‌های اطراف این جزیره همراهی می‌کردند.

به گفته تایپه، ارتش تایوان نیز کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خود را برای نظارت بر این تحرکات اعزام کرده و سامانه‌های موشکی زمین‌پایه را در حالت آماده‌باش قرار داد.

روز چهارشنبه سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین گفته بود که هدف از افزایش رزمایش‌ها اطراف تایوان، مبارزه قاطعانه با «گستاخی» نیروهای جدایی طلب این جزیره و اقدامات آنها برای به اصطلاح استقلال است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519406

مهمترین اخبار ایران و جهان: