نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:30

افتتاح ۱۲۵ پروژه طرح هادی طی هفته دولت در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افتتاح ۱۲۵ پروژه طرح هادی با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان طی هفته دولت در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن نخستین نهاد سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام(ره) در ۲۱ فروردین ماه افتتاح شد و خوشبختانه تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن محرومین، بازسازی مناطق جنگی، تهیه و اجرای طرح هادی، بهسازی مساکن روستایی، توجه به تولید مصالح و ساخت مسکن شهری و روستایی از وظایف بنیاد مسکن بوده است گفت: نخستین ایده طرح هادی در کشور، در همدان آغاز و خوشبختانه به قانون تبدیل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه صدور سند مسکن کار مشترک بین ثبت اسناد و بنیاد مسکن بوده است افزود: استان همدان یک‌هزار و ۴۵ روستا دارد که همه آنها دارای طرح هادی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۳ روستای استان در طرح هدف گردشگری شناسایی شده است افزود: طرح‌های هادی روستایی افق ۱۰ ساله دارد و تاکنون در ۵۳۵ روستای استان بازنگری و طرح هادی انجام شده است.

رضایی با تاکید به اینکه باید سالانه ۱۰ درصد روستاهای استان در افق ۱۰ ساله بازنگری شوند که هر سال بیش از ۱۰۰ روستا را شامل می‌شود گفت: در اجرای طرح هادی ۸۵۵ روستای استان از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، مشمول اجرای طرح هادی شدند که معادل ۹۳ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۳۸ هزار و ۵۳۷ هزار روستا یعنی ۶۲ درصد مشمول طرح هادی شدند اما در استان این میزان ۹۳ درصد بوده است عنوان کرد: استان همدان ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد روستایی دارد که تاکنون ۱۵۴ هزار و ۲۹۵ فقره سند مالکیت برای آنها صادر شده و ۹۳ درصد توفیق داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌ ما از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ پیش می‌رود گفت: سال گذشته ۳۶۱ میلیارد تومان اعتبارات مصوب تهیه طرح هادی داشتیم که از این مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بنیاد مسکن در قالب ۳۹۱ پروژه از محل سفر ریاست جمهوری به استان بوده که تاکنون ۳۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نهضت ملی آسفالت به خوبی پیش رفت عنوان کرد: در این سال از محل سهمیه قیر ۲۴۲ پروژه تعریف و یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع سطح آسفالت انجام شد. 

رضایی با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد روستایی تقریبا ۲۰۰ هزار خانوار روستایی داریم و حدودا ۳۵ هزار نفر نیازمند ساخت مسکن هستند افزود: خوشبختانه توفیقی حاصل شد و از مجموع تعداد واحدهای روستایی ۱۰۸ هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شدند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان‌هایی مثل رزن و درگزین بیش از ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی و بهسازی شدند و ۷ درصد هم که فاقد مسکن بودند صاحب مسکن‌ شدند گفت: شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین و اسدآباد پایین‌تر از میانگین کشوری مقاوم‌سازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۳ واحد سهمیه مقاوم‌سازی سال ۱۴۰۱ بوده که ۱۰ هزار مورد تخصیص یافته است عنوان کرد: از این تعداد ۹ هزار واحد به سیستم بانکی معرفی و تقریبا ۶۳ درصد از آنها در سیستم بانکی موفق به عقد قرارداد شدند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت ۱۲۵ پروژه در قالب اجرای طرح هادی با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان قابل افتتاح است افزود: همدان ۱۶ ، ملایر ۲۲ ، نهاوند ۱۰، تویسرکان ۹، اسدآباد ۱۷، کبودراهنگ ۲۶، رزن ۱۱، فامنین ۱۲ و درگزین ۲ پروژه بهسازی قابل افتتاح دارند.

رضایی با اشاره به اینکه هفته دولت در قالب نهضت مسکن روستایی ۴ هزار و ۱۰ واحد بهسازی و مقاوم‌سازی افتتاح می‌شوند گفت: در شهرستان همدان ۵۲۶ واحد بهسازی و مقاوم‌سازی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن مسئولیت مستقیم دارد که ۴۷ هزار و ۹۱۲ متقاضی در این بخش در استان ثبت‌نام کردند افزود: ۱۷ هزار و ۶۴۷ متقاضی حائز شرایط بودند و ۱۳ هزار و ۳۰۵ متقاضی تایید نهایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۹۸ متقاضی خود شروع به ساخت مسکن کردند گفت: ۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد نیز بنیاد مسکن در حال ساخت دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد در کوی پرواز و یک‌هزار و ۶۱۰ واحد در شهرک بهشتی همدان از سوی بنیاد در حال ساخت است خاطرنشان کرد: پروژه ۶۹۰ واحدی ۵۰ درصد، ۱۲۰ واحدی ۹۰ درصد و ۶۰۰ واحدی ۵ درصد در شهرک بهشتی و کوی پرواز ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

رضایی یادآور شد: در پروژه ۱۲۰ واحد متناسب با برنامه ما تسهیلات توسط بانک پرداخت نشد و هفته دولت قابل افتتاح نیست و در این هفته تنها ۶۰ واحد سرکان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت ساخت ۴ هزار و ۴۲۰ واحد مسکن کلنگ‌زنی می‌شود گفت: در قهاوند ۶۰۰ واحد تک واحدی، رزن ۲ هزار و ۲۰۰ واحد دو واحدی، یک‌هزار واحد ملحم‌دره در اسدآباد، ازندریان، جوکار و زنگنه ۲۰۰ واحد تک واحدی و ۱۲۰ واحد در شهرستان بهار در این هفته کلنگ‌زنی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۳۸ واحد نیمه کاره ازندریان تعیین تکلیف می‌شود افزود: در شهر مریانج اخیرا سه گزینه از مالکین حاضر به توافق شدند و به محض نهایی به متقاضیان زمین تحویل داده می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1464206

مهمترین اخبار ایران و جهان: