نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 22:33

تجلیل از برگزیدگان «مناظرات رضوی» در مهرماه

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزیدگان هشتمین همایش «مناظرات رضوی» مهرماه در اردبیل تجلیل می‌شوند.

امیر رجبی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این همایش که برای هشتمین بار به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود شامل موضوعات پژوهشی است که بر مبنای مناظرات رخ داده در عصر امام رضا (ع) و با تبیین جایگاه این موضوع برگزار شده و از آثار برجسته تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار برای محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی تا ۱۵ شهریورماه سال جاری تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار علمی، پژوهشی خود را به این رویداد ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بخش گفت‌و گوی ادیان و مذاهب را مختص اندیشمندان، صاحب نظران و محققان دانست و گفت: پژوهشگران ادیان و مذاهب با شرکت در این رویداد می‌توانند به صورت گفت‌و گومحور مشارکت کنند.

رجبی افزود: مقالات برتر علمی، پژوهشی در فرآیند داوری قرار می‌گیرند تا از بین آثار ارسال شده شاخص‌ترین آثار انتخاب و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از صاحبان آثار برتر تجلیل شود.

وی به تولید بیش از ۹ عنوان کتاب در دوره‌های گذشته برگزاری این همایش اشاره کرد و ادامه داد: در ۲ سال اخیر با برگزاری این رویداد به صورت بین‌المللی، سعی شده تا مناظره به عنوان یک اصل مهم در مباحث علمی، پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دوره هشتم این رویداد در حوزه فرهنگ رضوی و در ۲ بخش مقالات علمی، پژوهشی و نشست گفت‌و گوی ادیان با رویکرد ترویج فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده که امیدواریم در اردبیل شاهد برگزاری مناسب این رویداد و تجلیل از برگزیدگان باشیم.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا مقالات برتر ارائه شده در این رویداد نیز در فصلنامه علمی، پژوهشی فرهنگ رضوی چاپ و از طریق وبگاه شمس طوس در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: بخش اختتامیه این همایش در مهرماه برگزار خواهد شد و پیش همایش این رویداد در مردادماه برگزار و شاهد برپایی کارگاه‌ها با هدف ارائه مقالات و پژوهش‌های برتر خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418894

مهمترین اخبار ایران و جهان: