نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 11:36

بسیج جامعه زنان کمک‌کننده دستگاه‌ها در تحقق قانون جوانی جمعیت است

مسوول بسیج جامعه زنان کشور گفت:بسیج به عنوان یک کمک کننده در کنار دستگاه‌های دولتی در حوزه تحکیم خانواده و جوانی جمعیت تلاش می‌کند برای رفع مشکلات ناباروری خانواده‌ها اقداماتی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مینا بیابانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: خبرنگاران انسانی متعالی هستند و می‌توانند روند توسعه هر جامعه را با مطالبه‌گری تسریع ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران متعهد و سختکوش در تراز انقلاب اسلامی در راستای اهداف بلندی که انقلاب و امامین آن دارند تلاش و نقش‌آفرینی واقعی دارد.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور به نقش بسیج جامعه زنان و اهداف و برنامه‌های آن در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته اقدامات بسیج جامعه زنان استان کردستان در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، تحکیم بنیان خانواده، جوانی جمعیت، اشتغال و ...قابل قبول بوده است.

بیابانی گفت: بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف توانسته همچنان روند رو به جلوی خود را در حوزه فرهنگی و اقتصاد مقاومتی و اشتغال حفظ و گام‌های اساسی در این حوزه بردارد.

وی با تاکید براینکه بسیج جامعه زنان کردستان ضمن توجه ویژه به نوآوری در کارها، اقدامات مبتکرانه مبتنی بر فکر و اندیشه را در بخش‌های مختلف مرتبط با بانوان در استان رقم زده است، گفت: هیئت اندیشه‌ورز استان از یک قوام خوب و عمق آگاهی به مسائل برخوردار و توانسته در احصای مسائل مربوط به زنان و ارائه راهکارهای مختلف در این حوزه به بهترین شیوه ممکن عمل کند.

وی تصریح کرد: هماهنگی و همراهی خوبی بین بخش‌های بانوان و بسیج جامعه زنان در استان دیده می‌شود و امیدواریم که استان کردستان در حوزه زنان و خانواده با زحمات حوزه بسیج جامعه زنان و سایر بخش‌ها و فعالین این عرصه روند تحولی و پیشرفت را دنبال کند.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور افزود: بسیج جامعه زنان براساس بررسی‌های میدانی و گزارش‌های حاصله در حوزه ایجاد اشتغال خانگی خیلی خوب کار کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته این روند در حال رشد است.

به گفته بیابانی، بانوان در این استان به لحاظ معیشتی علاقه‌مند هستند که کمک کار خانواده‌های خود باشند همین موضوع موجب شده استقبال خوبی در حوزه اشتغال خانگی در کردستان اتفاق بیفتد.

وی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در زمینه تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت در بسیج جامعه زنان هم گریزی زد و گفت: در حوزه تشکیل زندگی و افزایش جمعیت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و وضعیت استان در این بخش رضایت‌بخش است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین زمینه تشکیل زندگی‌های مشترک و توسعه و تقویت فرهنگ ازدواج اسان فراهم شده و در این رابطه کارهای قابل توجهی در سطح کشور رقم خورده است.

بیابانی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم یک همراهی و هم‌نوایی و یک دستی را در رابطه با ارائه خدمات در حوزه جمعیت داشته باشیم مبتنی بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرارگاهی تشکیل شده است.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مخاطب بسیج در این برنامه تنها بسیجیان نبوده و آحاد مردم را زیرپوشش اقدامات خود قرار داده‌ایم، گفت: این برنامه‌ها در قالب محله اسلامی اجرا و مخاطب همه مردم محلات هستند بسیج به عنوان یک کمک کننده در کنار دستگاه‌های دولتی در حوزه تحکیم خانواده و جوانی جمعیت تلاش می‌کند برای رفع مشکلات ناباروری خانواده‌ها اقداماتی پیگیری می‌شود.

به گفته بیابانی، بنیاد تعاون موظف شده در زمینه درمان ناباروری خانواده‌هایی که مشکل مالی دارند حمایت‌های مختلفی را انجام دهد و خدمات درمانی در درمانگاه هایی که در اختیار دارد را به آنها ارائه کند.

وی صندوق جمعیت را از دیگر طرح های حمایتی برای فرزندآوری دانست و گفت: این صندوق در قالب پرداخت تسهیلات از خانواده هایی که می خواهند فرزنددار شوند و مشکل مالی دارند حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: شناسایی خیرینی در محلات با هدف حمایت و کمک به تحقق اهداف جوانی جمعیت از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است که به صورت گسترده در سطح کشور انجام می‌شود تا از فرصت چند ساله باقیمانده تا بحران پیری بتوانیم به بهترین شیوه استفاده کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید براینکه البته اقدامات انجام شده قابل توجه بوده اما انتظار بیشتر در این حوزه داریم، گفت: در حوزه تربیت نسل انقلابی فعالیت ها و اقداماتی انجام گرفته اما در این راستا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های بهتری هستیم.

بیابانی اضافه کرد: زیرساخت‌ها به نحو شایسته باید فراهم شود تا کودکان بتوانند در فضای امن و ایمن و با محتواهای مناسب در معرض تربیت دینی و اسلامی قرار گیرند در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی با تاکید بر فرهنگ و بوم هر منطقه و استان هستیم برای مثال در استان کردستان با توجه به اینکه اکثر جمعیت استان کردستان عزیزان اهل سنت هستند این آموزش و تربیت مبتنی بر فقه و دستورات اهل سنت خواهد بود.

وی با تاکید براینکه در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت های خوبی صورت گرفته است، گفت: امروز نه تنها در استان کردستان بلکه در گسترده کشور با یک تهاجم فرهنگی مواجه هستیم،آسیب های اجتماعی و فرهنگی در گستره ایران اسلامی بالا رفته و قطعا باید در مقابله با این هجمه‌های گسترده اقدامات ارزشی انجام دهیم.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه به برنامه‌های بسیج جامع زنان در حوزه حجاب و عفاف هم گریزی زد و گفت: در موضوع حجاب و عفاف سال‌هاست دستگاه‌های متولی فرهنگ و بخش‌هایی که باید اقدامات سلبی داشته باشند منفعل عمل کرده و اقدامی انجام نداده‌اند این عقب ماندگی‌ها باید جبران شود.

بیابانی اضافه کرد: همه دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی و اقدامات ایجابی فعالیت دارند باید این عقب ماندگی‌ها را جبران کنند.

وی با بیان اینکه برای اعمال قانون در کشور نیاز به یک سری اقدامات سلبی و بازدارنده داریم، گفت: امروز افرادی به صورت سازمان دهی شده از سوی دشمنان سعی در ترویج رفتارهای هنجارشکنانه دارند با این دست افراد باید با قوه قهریه برخورد شود.

وی با تاکید براینکه عموم فعالیت‌های ما باید ایجابی و اقناعی باشد، اذعان کرد: در رابطه با لایحه حجاب نقدهای بسیار جدی وجود دارد این نقدها باید منجر به اصلاح قانون شود.

به گفته مسوول بسیج جامعه زنان کشور، قانون باید شکل بازدارندگی خود را به صورت قانونی دنبال کند در حوزه ضابطه قضایی حمایت جدی نشده است.

بیابانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کشور، گفت: راهبرد بسیج جامعه زنان در رابطه با رویداد سیاسی انتخابات ایجاد شور نشاط انتخاباتی است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور تبیین این توطئه‌های دشمن در راستای آگاهی بخش مردم را امری ضروری دانست و گفت:  در چند ماه اخیر شاهد بودیم با موفقیت هایی که رییسی داشتیم اتفاقات خوبی در حوزه بین الملل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین یکی از بحث‌های مهم است سعی می‌کنیم با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی یک نشاط و امید در بین مردم ایجاد تا امیدواری در جامعه بیشتر و بستر مشارکت هرچه بیشتر در صحنه انتخابات فراهم شود.

به گفته مسوول بسیج جامعه زنان کشور، انتخابات و حضور مردم در آن برای هر کشوری اهمیت دارد، مردم فهمیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات پیش رو با بصیرت و آگاهی مثل همیشه پای صندوق‌های رای می‌آیند و افرادی که مد نظر دارند انتخاب می‌کنند برای ما مهم این است که مردم حضور پرشوری در صحنه انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435406

مهمترین اخبار ایران و جهان: