نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 14:20

کوهن:اجازه افتتاح دفتر نمایندگی عربستان در اراضی خود را نمی‌دهیم!

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که این رژیم اجازه افتتاح دفتر نمایندگی عربستان در اراضی تحت اشغال این رژیم را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ایلی کوهن» در گفتگو با رادیو ۱۰۳ عبری زبان در واکنش به تعیین اولین سفیر عربستان سعودی نزد تشکیلات خودگردان و سرکنسول این کشور در قدس گفت که در این زمینه هماهنگی با ما صورت نگرفته و به همین خاطر، اجازه نخواهیم داد هیچگونه دفتر نمایندگی این کشور در اراضی اشغالی افتتاح شود.

کوهن تصریح کرد که عربستانی‌ها می‌خواهند با این کار این پیام را به فلسطینیان بدهند که آن‌ها را از یاد نبرده‌اند اما ما اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری کنسولگری خود را در اراضی تحت کنترل رژیم صهیونیستی افتتاح کند و این با موضع این رژیم مغایرت دارد و قضیه فلسطین، مسئله‌ای اساسی و محوری در مذاکرات عادی‌سازی روابط با عربستان نیست!

وی افزود که لیکود به رهبری نتانیاهو قبلا نیز به توافقنامه‌های صلح دست یافته بود و ما ثابت کردیم که فلسطینیان نمی‌توانند مانعی پیش روی صلح باشند و ما اکنون فرصتی برای دست‌یابی به یک توافق تاریخی قبل از انتخابات آمریکا پیش روی خود داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439894

مهمترین اخبار ایران و جهان: