نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 11:56

عبدی: می‌توانیم در جمع 4 تیم برتر جام جهانی باشیم

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان توضیحاتی را در خصوص شرایط این تیم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین عبدی در خصوص شرایط تیم ملی نوجوانان کشورمان برای حضور در جام جهانی 2023، اظهار داشت: این بچه‌ها کار خیلی بزرگی را انجام دادند که دسته جمعی بود. توانستیم به جام جهانی برویم و می‌توانستیم به قهرمانی هم برسیم. به تمام اهدافی که در برنامه ریزی حدود یک سال و نیم پیش داشتیم، رسیدیم. فقط به قهرمانی نرسیدیم. این نشان می‌دهد حدود 80 درصد از برنامه را درست حرکت کردیم.

وی افزود: الان هم برای جام جهانی برنامه ریزی کرده‌ایم. 3 ماه بیشتر وقت نداریم چون بازی‌ها در ماه چهارم است. زمان مثل برق می‌گذرد. باید این بچه‌ها را در آمادگی نگه داریم و چند پله هم بالاتر برویم. دنبال این هستیم که بازیکنان را پس از 11 روز استراحت به سطحی نسبی برسانیم.فشار سنگینی را تحمل کردند. 2 بازی آخر را در گرمای 40 درجه و رطوبت 90درجه انجام دادند. به مسئولان مسابقات گفتم بهتر بود بازی‌ها را در ساعات 7 تا 9 شب برگزار می‌کردند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان تصریح کرد: فشار زیادی را تحمل کردیم. الان از بازیکنان خواسته‌ام تمرکزشان فقط روی جام جهانی باشد. 3ماه با یک چشم بر هم زدن می‌گذرد. باید برنامه ریزی کنیم. با فدراسیون، تاج و ممبینی برنامه ریزی کردیم. دوستان به دنبال کمک هستند. امیدوارم از طریق منابعی که می‌خواهند کمک کنند، بتوانیم بازی‌های دوستانه زیادی داشته باشیم. 

وی افزود: ما فقط یک بازی دوستانه داشتیم که آن هم بازی با عربستان در دبی بود. یک بازی خیلی خوب هم قبل از آن داشتیم. با پرسپولیس بازی کردیم و روحیه بچه‌ها خیلی بالا رفت. 4 بر یک باختیم ولی یک گل زدیم. این نشان داد بچه‌ها می‌توانند هر دروازه‌ای را باز کنند. واقعا اعتماد به نفس بالایی پیدا کردند. امیدوارم در تمرینات بعدی که طی 6 مرحله تاجام جهانی برگزار می‌شود، بتوانیم بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشیم.

عبدی در مورد اینکه آیا این تیم می‌تواند در مراحل بالاتر جام جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، گفت: الان دور از ذهن نیست. خیلی خوشحالم حتی در بازی با ژاپن که باختیم، توقعات آنقدر بالا رفته بود که دوست داشتند ژاپن را ببریم و همه ناراحت بودند. این خیلی خوب است. مردم با ما خیلی لطف دارند. جای تقدیر و خوشبختی دارد یک تیم 17-16 ساله چنین شوقی ایجاد می‌کند که همه نسبت به آن حساس هستند. اگر به ما امکانات بدهند، مطمئنا در جمع 4 تیم خواهیم بود.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1365606

مهمترین اخبار ایران و جهان: