نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 17:52

۱۶ هزار مورد پایش کمیت توسط استاندارد استان مرکزی انجام شد

اراک- رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان مرکزی گفت: بیش از 16 هزار مورد آزمون پایش کمیت در اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شد.

ملیحه قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح پایش کمیت در عید نوروز و ماه مبارک رمضان، ۴۲ نمونه از فرآورده‌های پرکاربرد در این ایام با نام‌های تجاری مختلف، به صورت خرید از بازار و مراجعه به واحد تولیدی مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان مرکزی ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری به موضوع مقابله با کم فروشی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم عنوان کرد: با تصویب اجباری شدن استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ با عناوین کمیت فرآورده در بسته بندی ها و الزامات برچسب گذاری در پیش بسته بندی ها طرح پایش کمیت از مرداد ماه سال ۱۴۰۱ در استان در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح، پس از نمونه برداری فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از واحدهای تولیدی و یا مراکز عرضه، کمیت نمونه‌ها نسبت به مقادیر مندرج در نشانه گذاری (اعم از وزن، حجم و …) مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

قنبری در ادامه گفت: از آغاز طرح مذکور تا کنون، ۱۵۸ نمونه برند با انجام بیش از ۱۶ هزار آزمون، در استان مرکزی مورد پایش کمیت قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در این پایش ها به طور میانگین ۲۰ درصد کم فروشی احصا شده که بیشترین کم فروشی مربوط به صنعت لبنیات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151606

مهمترین اخبار ایران و جهان: