نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 00:25

۸۴۷ فقره تسهیلات ساخت مسکن در دشتستان پرداخت شد

بوشهر- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان گفت: در سال گذشته ۸۴۷ فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان در دشتستان پرداخت شد و ۵۴۵ هزار مترمربع آسفالت اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب نوروز پور سه شنبه شب در نشست خبری به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته ۸۴۷ فقره تسهیلات ساخت مسکن به مردم در دشتستان پرداخت شد و ۵۴۵ هزار مترمربع آسفالت اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان افزود: از ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون با مشارکت دهیاری‌ها و شوراها، ۴۳۰ هزار متر مربع آسفالت در فاز اول و ۱۱۵ هزار متر مربع در فاز دوم با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در روستاهای شهرستان اجرا شده است.

وی گفت: شهرستان دشتستان دارای ۱۹۲ روستا و آبادی است که ۱۲۰ روستای این شهرستان بالای ۲۰ خانوار و دارای طرح هادی روستایی هستند.

وی با اشاره به برخی اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان طی یکسال گذشته بیان کرد: در حوزه عمران روستایی، کمک به احداث ۵ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل وزارت نفت، اجرای پروژه تملک دارایی از محل اعتبارات استانی و ملی و اجرای پروژه‌های ایجاد دیوار حفاظتی، پل و کانال با اعتبار ۶ میلیارد تومان در سطح روستاها از جمله اقدامات بنیاد مسکن دشتستان است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته هزار و ۵۰۰ پرونده به اداره ثبت ارسال شده که ۸۶۴ سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان دشتستان صادر شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۸۴۷ فقره تسهیلات ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی با همکاری بانک‌های عامل جهت ساخت مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان افزود: از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۵ هزار وام برای ساخت مسکن به مردم پرداخت شده و در یک سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تعلق گرفته و در کنار آن تسهیلات معیشتی و تعمیری نیز به مردم ارائه شده است.

ی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ واحد مسکن ویلایی یک طبقه با مساحت ۱۱۰ متر در شهر سعدآباد و ۲۰ واحد ۱۱۰ متری ویلایی یک طبقه در بوشکان در حال ساخت است که بزودی تکمیل و به مردم تحویل می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان گفت: در سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ امام (ره) در شهرستان دشتستان برای کمک خرید وسایل و تکمیل مسکن به مردم پرداخت شد.

وی بیان کرد: نینیزک و رود فاریاب از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان هستند و روستای زیراه به دلیل داشتن آبشار و خیرک نیز برای چشمه و طبیعت از روستاهای شاخص دشتستان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان دشتستان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: درصد میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۴ درصد است و این در حالی است که در شهرستان دشتستان ۵۹ درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142150

مهمترین اخبار ایران و جهان: