نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:09

روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است/ این روز باید زنده نگه داشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است و این روز باید زنده نگه داشته شود و سال به سال دامنه آن گسترده‌تر شود.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه روز قدس نماد مقابله با اشغال و تجاوز به کشورها و به طور خاص کشورهای اسلامی است، گفت: روز قدس، روزی مهم برای مقابله با ظلم و دفاع از مظلومان است.

وی بیان کرد: روز قدس که با نبوغ امام خمینی (ره) شکل گرفت، یک اقدام مهم تاریخی علیه سیاست‌های اشغالگرانه است و فلسفه روز قدس باید فراتر از شعارها و کلیشه‌ها برای همه ملت‌های دنیا تبیین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت جهان اسلام جهت مقابله با تهدیدات دشمنان و متجاوزان است، تصریح کرد: روز قدس باید زنده نگه داشته شود و باید سال به سال دامنه آن گسترده‌تر و عمیق‌تر شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از رسانه‌های خود توقع داریم روز قدس را دقیق و عالمانه برای مردم ایران و جهان و به ویژه ملت‌های مسلمان تبیین کنند.

عباس‌زاده مشکینی درباره علت سکوت غربی‌ها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها را نمی‌توان از غربی‌ها جدا کرد و آن‌ها برای سیطره بر خاورمیانه پایگاهی به نام اسرائیل در منطقه ما ایجاد کردند. بنده هیچ گونه دوگانگی بین برخی از غربی‌ها با اسرائیل قائل نیستم و گفتمان آنان یکی است و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که غرب از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند و جلوی رژیم غاصب صهیونیستی بایستد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146950

مهمترین اخبار ایران و جهان: