نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 16:00

آمریکا بیشترین خشونت را علیه زنان اعمال می‌کند

بیله سوار - امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: کشورهایی که عامل اصلی و مهم خروج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل هستند خودشان بیشترین خشونت‌ها را علیه زنان سرزمین شأن اعمال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار اظهار کرد: تقوا بزرگترین نسخه سعادت بشری است و اگر انسان‌ها به این نسخه الهی عمل کنند نجات خواهند یافت.

وی با اشاره به اخراج مغرضانه و هدفمند دولت‌های غربی به ویژه آمریکا و فرانسه از عضویت ایران در کمسیون مقام زن سازمان ملل خاطرنشان کرد: کشورهایی که عامل اصلی و مهم این تصمیم بچه‌گانه هستند خودشان بیشترین خشونت‌ها را علیه زنان سرزمین شأن اعمال می‌کنند.

امام جمعه بیله سوار با مقایسه آمار خشونت در کشورهای غربی بویژه آمریکا و فرانسه و نیز رعایت حقوق زنان در جمهوری اسلامی افزود: بالاترین رعایت حقوق زنان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در سرزمین ما اتفاق افتاده و ریشه تمامی اعمال و رفتار غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران از صهیونیست نشأت می‌گیرد که هدف نهایی آنها کنترل ایران قوی در منطقه و به ویژه جهان است.

عزیزی فعالیت‌های شبکه‌های مختلف معاند فارسی زبان در خصوص اغتشاشات و حوادث اخیر کشور را یادآور شد و بیان کرد: بالاترین مصادیق و مفهوم واقعی شعار زن، زندگی و آزادی در اسلام و جمهوری اسلامی ایران است ولی تعبیر ادعایی معاندین و برخی مزدوران داخلی آنان از شعار شأن، همانا برهنگی و لخت شدن زنان است که هم شرع و هم عقل و عرف اجازه چنین عملی را در جامعه به ما نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: جامعه فضای عمومی است و فضای خصوصی نیست که انسان‌ها هر چه دلشان بخواهد همان کار را انجام دهند.

عزیزی با اشاره به اعدام اخیر دو نفر از افراد که به حکم محارب و فساد فی‌الارض به دار مجازات آویخته شدند، افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران چندین روز است با راه انداختن کمپین‌ها و هشتگ‌های مجازی "نه به اعدام" درصدد تخریب قضات به ویژه تشکیلات قوه قضائیه هستند.

وی گفت: حقیقت ماجرا این است که کسانی که به دار مجازات آویخته شدند کسانی بودند که قتل نفس انجام داده و با سلاح سرد و گرم باعث رعب و وحشت مردم شده و امنیت مردم بیگناه را به خطر انداخته بودند.

امام جمعه بیله سوار بیان کرد: حفظ آبرو و حیثیت انقلاب و نظام و به ویژه امنیت و آرامش مردم خط قرمز نیروهای مسلح است و هیچ قانون و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد عده‌ای مزدور و جیره خوار غربی، صهیونیستی و تروریست داعشی با برهم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه فضای رعب و وحشت ایجاد کنند.

عزیزی تصریح کرد: غائله و توطئه دشمنان سریعاً توسط نیروهای مسلح و مردم با بصیر کشور جمع شده و آرامش در فضای عمومی کشور حکم فرما است و بهترین فرصت هست که دولت از اعتراض به حق برخی افراد که صف شأن را از صف اغتشاشگران جدا کرده و نسبت به برخی مسائل کشور از جمله اشتغال، نرخ تورم، تولید، نرخ ارز و … اعتراض داشتند گوش فرا دهند و نسبت به حل مسائل و مشکلات اقدام اساسی کنند.

وی ادامه داد: تمامی مشکلات امروز جامعه ریشه در بحث فرهنگ و مسائل فرهنگی دارد که باید در این زمینه سرمایه گذاری اساسی صورت پذیرد که اگر این یک مورد به صورت ریشه‌ای حل شود بقیه مسائل به خودی خود بر ریل توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

خطیب جمعه بیله سوار در پایان با اشاره به فرارسیدن ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: این روز روز مهمی است که باید در هر زمان علم در اختیار معنویت قرار گیرد چرا که هر زمان علم و معنویت از هم جدا شده اند قدرت منفی ایجاد شده و باید وحدت بین حوزه و دانشگاه بیش از پیش تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914228

مهمترین اخبار ایران و جهان: