نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 09:50

حجت‌الاسلام تویسرکانی: آمریکا مغز متفکر اسرائیل در نبرد علیه غزه است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافصای سپاه گفت: در قضیه اخیر فلسطین جنایات اصلی توسط آمریکایی‌ها اتفاق افتاد، درست است که اسرائیل بطور مستقیم با غزه می‌جنگد اما مغز متفکر و راهبر این جنگ در حقیقت آمریکاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حماسه ملت ایران در ۹ دی گفت: امروز که در نهم دی ماه و روز بصیرت قرار داریم شاهد هستیم که پس از فتنه سال 88 ملت بزرگ ایران حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته است. 

ملت ایران همواره تا به امروز حق و باطل را تشخیص داده است

وی افزود: در طول 13 سال پس از حماسه ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸، مردم ما حماسه های بزرگ بسیاری را خلق کردند. حضرت امام(ره) در مقطعی می فرمایند مشابه این مردم را فقط در صدر اسلام می‌توان یافت و اکنون می توانیم بخوبی این موضوع را متوجه شویم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ملت ایران تا به امروز همواره توانسته حق و باطل را از هم تشخیص دهد‌ که این مهم در طول تاریخ انقلاب قابل مشاهده است.

حماسه مادران شهدا در دفاع مقدس و پس از آن 

حجت‌الاسلام تویسرکانی با اشاره به عظمت مادران شهدا تاکید کرد: روز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها را که با عنوان روز تکریم مادران شهدا در تقویم نام گذاری شده را پشت سر گذاشتیم، شما به حماسه های مادران شهدا در طول این 4 دهه چه در زمان دفاع مقدس و چه بعد ها در زمان شهدای دفاع از حرم نگاه کنید.

وی افزود: یک مادر فرزند دلبند خودش را پرورش داده و رشد می‌دهد و این فرزند در هنگام جوانی خود به جبهه نبرد با باطل رفته و شهید می‌شود. این مادر نه تنها پشیمان نیست بلکه گاهی چنان متواضعانه برخورد می‌کند که گویی خودش را بدهکار هم می‌داند.

تعریف اسلام از زن با تعریف دیگران متفاوت است

وی گفت: این مادران واقعاً مصداق آیه 157 سوره بقره هستند که خداوند می فرماید: «اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة» این مادران تجلی زن مسلمان ایرانی هستند. البته تعریف اسلام با تعریف دیگران از زن متفاوت است. به نحوی که اسلام زن را رکنی محکم برای رشد اخلاق و آرامش روانی برای جامعه می‌داند و این خلاف آن چیزی است که جامعه زن‌ستیز غرب به دنبال تحققش در حال تلاش در دنیاست.

هدف غرب تنزل مقام زن در حد تبلیغات و آگهی‌های تلویزیونی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: هدف تمدن سرمایه داری غرب این است که زن را در حد و اندازه بیلبورد‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی و تلویزیونی کالاهای خودش تنزل بدهد و این موضوع چنان برایش حیثیتی است که اصلا هزینه‌ها برایش مهم نیست و هر چقدر که لازم بداند برای آن خرج می‌کند و رسانه را به خدمت می‌گیرد، شبکه اجتماعی و تلویزیونی به راه می‌اندازد تا بتواند نقش زن را از نقش یک مربی جامعه به یک کالای تجاری تقلیل دهد. 

وی افزود: البته در این راه اگر نیاز باشد خانواده را هم نابود می‌کند. شما مشاهده می‌کنید که جریان تمدن غربی چطور از جریان‌های منحرف استفاده می‌کند و جنسیت‌های دروغی جعل می‌کند تا بتواند اهدافش را پیش ببرد. اما، در مقابل زن مسلمان ایرانی در اوج بصیرت قرار دارد و با تمام این جریان و توطئه‌های آن نبرد می‌کند.

ارزش تشکر رهبر انقلاب از بانوی ورزشکار ایرانی 

حجت‌الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: در دیدار اخیر مقام معظم‌رهبری با ورزشکاران، حضرت آقا از بانوی ایرانی تشکر می‌کند، از آن بانوئی که در مسابقات هنگامی که می‌خواهد مدالش را بگیرد با فرزندش بر روی سکوی قهرمانی می‌رود تشکر می‌کند، چرا که آن بانو با آن عمل سرشار از بصیرت خود در مقابل تمام جریانات انحرافی دنیا می‌ایستد.

شاهد دوقطبی فرهنگی میان جبهه انقلاب و جبهه غرب هستیم 

وی ادامه داد: او فرزند خودش را مانند پرچمی بلند کرد تا موضع خودش را در دو قطبی به وجود آمده در جهان روشن کند. آن دو قطبی عبارت است از؛ جبهه فرهنگی انقلاب که حامی ارزش‌های اخلاقی و خانواده است و در مقابل، جبهه فرهنگی‌غرب که هدفش نابودی خانواده است. البته در همان جلسه مقام معظم رهبری از سایر بانوان هم تشکر می‌کنند. چنین مواردی جلوه‌های بصیرت ملت ایران هستند، بصیرتی که فهم و هضم آن برای قدرت‌های استکباری سخت است.

تحلیل مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه از طوفان الاقصی 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد: در موضوع عملیات طوفان الاقصی گاهی سوال می‌شود که چرا جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین فعال تر ورود نمی‌کند، این حرف دقیقی نیست و برای فهم درست ماجرا ما باید به گذشته تاریخی این منطقه و جبهه مقاومت نگاه کنیم.

وی افزود: مدت چندانی از زمانی که همین مجاهدین فلسطینی در مقابل قدرت نظامی رژیم صهیونیستی حرفی برای گفتن نداشتند و نهایت توان نظامی آن‌ها چند سلاح سبک و کوکتل مولوتف و سنگ محدود می‌شد، نگذشته است و اگر بسیاری از جوانان امروز به حافظه تاریخی خودشان رجوع کنند نیز یادشان می آید.

عملیات طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی است

حجت‌الاسلام تویسرکانی در ادامه با اشاره به قدرت و اقتدار مقاومت فلسطین با بیان اینکه امروز وضعیت مقاومت فلسطین تغییر کرده ‌و‌ آموزش‌، طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی‌های آن‌ها ارتقاء پیدا کرده‌ و عملیات طوفان الاقصی در اراضی اشغالی با توان کاملا فلسطینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: چند روز دیگر سالگرد شهادت سردار شهیدمان حاج قاسم عزیز است، تلاش‌ها و مجاهدت های این سردار عزیز در مسیر آزادی قدس واقعاً بی نظیر بود و شهادت این مرد بزرگ هم بیش از همه صهیونیست‌ها را خوشحال کرد. اگرچه این جنایت توسط آمریکایی ها انجام شد، اما بهره اش را اسرائیلی ها بردند‌.

آمریکا مغز متفکر اسرائیل در نبرد علیه غزه است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: در قضیه اخیر فلسطین هم جنایات اصلی توسط آمریکایی‌ها اتفاق افتاد، درست است که اسرائیل بطور مستقیم با غزه می‌جنگد اما مغز متفکر و راهبر این جنگ در حقیقت آمریکاست. آمریکا از روز دوم و سوم جنگ فرماندهی را به عهده گرفت و تا کنون نیز بارها قطعنامه ها را وتو کرده‌ است که این ماهیت اصلی آن‌هاست.

وی افزود: جهان در حال تغییر بوده و  معادلات تغییر کرده است، آمریکا در ماجرای جنگ غزه با این سیاست که اتخاذ کرده‌اند شکست تاریخی خواهند خورد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621428

مهمترین اخبار ایران و جهان: