نیوز سیتی!
18 فروردین 1403 - 17:18

ضرورت اقدامات اطلاعاتی در مرزها و تمرکز بر باندهای موادمخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: امسال اقدامات اطلاعاتی در مرزها و تمرکز بر باندهای بزرگ موادمخدر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و تقویت امر اطلاع‌رسانى و فرهنگى با هدف پیشگیرى را در دستور کار داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسکندر مؤمنی؛ دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: امروزه در شرایطی قرار داریم که شاهد جنایات بسیاری از رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی هستیم، جنایاتی که در تاریخ مشابه آن نیست که اینگونه زنان و کودکان و مردمان بی‌گناه را گرسنه به شهادت برسانند. متاسفانه کشورهای بسیاری هم در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند؛ اما آحاد مردم آن کشورها، با مشاهده تصاویر جنایات رژیم وحشی صهیونیستی در غزه، فریاد نابودی اسرائیل غاصب و آزادسازی قدس شریف را سر می‌دهند. این جنایات را محکوم می‌کنیم و بدون تردید پیروزی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه موضع رسمی ما براساس مشاهدات، افزایش ورود موادمخدر صنعتی از افغانستان است، اظهار کرد: موادمخدر صنعتی یک تهدید نوظهور برای همه‌ی دنیا است و مقابله با آن باید یکی از محورهای اصلی برنامه‌ریزی ما باشد. در نشست منطقه‌ای بغداد در سال گذشته، تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت از گسترش مواد صنعتی در کشورشان نگران بودند. در اجلاس کمیسیون موادمخدر در اواخر اسفند ماه در وین نیز بسیارى از کشورها در این خصوص ابراز نگرانى جدى داشتند و از جمله وزیر امور خارجه امریکا که در این خصوص اذعان داشت این مواد، کشورش را دارد از پای درمی‌‌آورد و آمار فوتی‌ها در پی مصرف این مواد در یک سال در آن کشور، دو برابر شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بر گسترش اقدامات اطلاعاتى در مرزها و تمرکز بر باندهای بزرگ موادمخدر بیان کرد: این مهم موجب دستیابی به دستاوردهای بزرگ، افزایش کشفیات موادمخدر و ضربات موثرتر خواهد شد؛ لذا این دست اقدامات باید در اولویت حوزه‌ی مقابله با عرضه قرار گیرد.

مومنی با اشاره به موضوع ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در تعطیلات نوروزی این مهم در تمام استانها انجام شد و ضمن این اقدام برخورد با خرده فروشان نیز از سوی پلیس انجام شد.

وی با اشاره به جلسه‌ی ریاست محترم جمهوری با کارگزاران در نخستین روزهای کاری سال‌جدید و تاکید چند باره ایشان بر «پیگیری امور» تصریح کرد: از آنجایی که ستاد دستگاه اجرایی نیست و هر برنامه‌ای که دارد دستگاه‌ها باید آن را انجام دهند؛ بنابراین ما به عنوان یکی از مخاطبان جدی این دستور، با پیگیری مستمر می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: «برنامه محور بودن» و «مردمی‌سازی امور» از دیگر تاکیدات رییس جمهور محترم در این جلسه بود که این دو امر نیز در ستاد باید جایگاه برجسته‌تری داشته باشد.

مومنی بیان کرد: در حوزه خیرین نیز، طی دو سال گذشته شاهد راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان های کشور بودیم که البته فعلاً زیرساخت این مشارکت آماده شده است و امسال باید شاهد بهره‌برداری و اثرگذاری آن باشیم. معتقدیم امکان ندارد دولت به‌تنهایی بتواند موضوع آسیب‌ها از جمله آسیب اعتیاد را ساماندهی کند و این با کمک و مشارکت مردم محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون خیرین بیش از تصورمان در حوزه پیشگیری و درمان مشارکت کرده‌اند، چرا که موضوع اصلی این کار، انسانیت است. وقتی خیری، فردی را که در خیابانی و پارکی زندگی و موادمخدر مصرف می‌کرده، به بهبودی رسانده و شغلی را برایش مهیا کرده است، می‌بیند، احساس رضایت می‌کند؛ لذا یکی از بخش‌هایی که امسال باید فعال‌تر شود، مردمی‌سازی و امور خیرین است تا به بهره‌برداری نهایی برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: پیشگیری قطعاً در دسترس‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به اهداف مورد نظر ستاد است. در سال جاری سعی داریم اطلاع‌رسانی و فرهنگی را ارتقاء دهیم و تقویت کنیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و پیام‌هاى پیشگیرانه به بهترین و موثرترین شیوه به مردم انتقال داده شود.

مومنی با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه دیپلماسی گفت: باید یک جهش خوبی را در این حوزه در سالجاری شاهد باشیم؛ تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات با دیگر کشورها می‌تواند موجب اثرگذاری برنامه‌ها ‌شود که این مهم باید در کنار مطالبات در حوزه بین‌الملل دنبال شود.

وی در پایان بر تقویت ساختار و مدیریت مبارزه با پولشوئی، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر با هدف متلاشی شدن باند قاچاق و پیگیری اصلاحات نهایی قانون مبارزه با موادمخدر تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695728

مهمترین اخبار ایران و جهان: