نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 15:22

تاثیرات ابتلای پادشاه به سرطان بر روند امور در انگلیس

یک رسانه غربی در مطلبی به مسئله ابتلای پادشاه انگلیس به سرطان و تاثیرات این رخداد بر چگونگی روند امور در انگلیس و خاندان سلطنتی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "اس ار اف" در مطلبی به آینده انگلیس و خاندان سلطنتی بعد از ابتلای پادشاه انگلیس به سرطان پرداخته و نوشت: رسانه های انگلیسی روز گذشته از ابتلای چارلز سوم به نوعی سرطان خبر دادند و البته نوع سرطان وی را اعلام نکردند.

در ادامه این مطلب آمده است: تنها چیزی که مشخص است این است که این سرطان پروستات نیست. تاکید بر این موضوع بسیار مهم است زیرا این مرد 75 ساله اخیراً به دلیل بزرگ شدن خوش خیم پروستات تحت عمل جراحی قرار گرفته است. کاخ سلطنتی انگلیس گفت که یک مشکل جداگانه شناسایی شده است. آزمایش‌های تشخیصی بیشتر «نوعی سرطان» را شناسایی می‌کنند. پادشاه درمان سرپایی منظم را از روز دوشنبه آغاز کرد.

در اینجا این پرسش مطرح است که آیا چارلز می تواند به انجام وظایف خود ادامه دهد؟ کاخ سلطنتی انگلیس اعلام کرده که بنا به توصیه پزشکی، پادشاه فعلا از قرارهای عمومی خودداری می کند. اما او به انجام امور ایالتی ادامه خواهد داد و طبق معمول اسناد رسمی را که در جعبه قرمز معروفش به او می رسد پردازش می کند.

این روزنامه سوئیسی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که نقش پادشاه در بریتانیا چیست؟ وظایف پادشاه عموماً نمایندگی است؛ از نظر سیاسی، او باید بی طرفی شدید را حفظ کند. با این حال، مواردی وجود دارد که نیاز به تأیید رسمی پادشاه دارد، مانند ضرب سکه ها و تاریخ تعطیلات خاص. امضای او برای اجرای قوانین لازم است.

در سال 2024، حق پادشاه برای انحلال پارلمان قبل از انتخابات مهم خواهد بود. پس از انتخابات پارلمانی این کشور در سال جاری که البته هنوز تاریخ دقیقی برای آن وجود ندارد، پادشاه رهبر حزبی را که بیشترین کرسی ها را در مجلس سفلی به دست آورده است، پذیرفته و از او می خواهد که دولت تشکیل دهد.

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح کرد که اگر چارلز نتواند وظایف خود را انجام دهد چه اتفاقی می افتد؟ اگر پادشاه بیمار باشد یا در خارج از کشور باشد، می تواند برخی از وظایف را به «مشاوران ایالتی» - یعنی شوراهای ایالتی - واگذار کند. به طور سنتی، اینها همسر پادشاه، ملکه کامیلا، و همچنین چهار نفر اول در صف تاج و تخت هستند که بیش از 21 سال سن دارند. اینها پسران چارلز، پرنس ویلیام و پرنس هری، برادرش پرنس اندرو و دختر بزرگش پرنسس بئاتریس هستند. لازم است حداقل دو نفر با هم کار کنند. از آنجایی که هری و اندرو به دلایل مختلف برای خانواده سلطنتی قرار ملاقات نمی گذارند، خواهرش پرنسس آن و کوچکترین برادرش پرنس ادوارد نیز به درخواست چارلز در پایان سال 2022 به عنوان اعضای شورای ایالتی منصوب شدند.

در اینجا این پرسش مطرح است که آیا امکان کناره گیری شاه وجود دارد؟ این یک حدس و گمان محض است. چارلز در اولین سخنرانی خود به ملت پس از تصدی مسئولیت، تعهد ملکه الیزابت دوم را به خدمت مادام العمر تمجدید کرد. وی تاکید کرد که مادرش یک بار قول داد که «تمام زندگی خود را، چه کوتاه و چه طولانی» وقف خدمت به رعایا کند. چارلز گفته بود که مادرش به این قول وفا کرده بود و او اکنون می‌خواهد آن را تجدید کند.

نزدیک ترین اعضای خانواده چارلز در حال حاضر چه می کنند؟ آنچه که بیش از همه سر و صدا به پا کرد، اعلام این بود که پسر کوچکتر پادشاه ، شاهزاده هری، می خواهد از ایالات متحده آمریکا، جایی که سال ها با خانواده‌اش در آن زندگی می کند به لندن بازگردد. رابطه بین این مرد 39 ساله و پدر و برادرش شاهزاده ویلیام (41) قطع شده است. کاخ سلطنتی تاکید کرد، ملکه کامیلا، همسر چارلز به حضور در قرار ملاقات ها ادامه خواهد داد.

حدود یک هفته پیش، شاه چارلز سوم بعد از جراحی پروستات از بیمارستان مرخص شد. روز یکشنبه هنگام حضور در کلیسا در شمال انگلیس، او با خوشحالی در کنار همسرش کامیلا دست تکان داد.

اما ناگهان شامگاه دوشنبه خبری تکان دهنده توسط رسانه های انگلیسی منتشر شد: کاخ باکینگهام اعلام کرد که پادشاه چارلز به دنبال عمل پروستات ده روز پیش، به سرطان مبتلا شده است.

بلافاصله پس از این خبر، اولین آرزوهای بهبود از سراسر جهان از نمایندگان کلیسا گرفته تا ورزشکاران به انگلیس رسید. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه یک قرار ملاقات در لاس وگاس نسبت به تشخیص سرطان پادشاه بریتانیا ابراز نگرانی کرد. او اخیراً متوجه این موضوع شده بود و امیدوار بود که بتواند به زودی با چارلز صحبت کند.

حتی با وجود اینکه اعلام نشده است که پادشاه انگلیس دقیقا به چه نوع سرطانی مبتلا شده است انتشار چنین تشخیص هایی برای خانواده سلطنتی غیرعادی است. سارا گریستوود، مورخ در بی‌بی‌سی می‌گوید: این نشانه‌ای است که چارلز در حال تغییر سلطنت است و می‌خواهد آن را با نیازهای مدرن تطبیق دهد. تا کنون، آسیب‌پذیری یک پادشاه همیشه به دقت در پشت دیوارهای کاخ پنهان بوده است.

مادر چارلز، ملکه الیزابت، با احتیاط بیشتری در مورد بیماری‌های خود اطلاع رسانی می کرد. در این زمینه، میزان حق آگاهی مردم از سلامت پادشاه خود بارها در این کشور مورد بحث قرار می گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1662872

مهمترین اخبار ایران و جهان: