نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:10

رسیدگی سریع و قاطعانه قوه قضائیه به جرایم خشن/ دستگیری عاملان ترور رئیس پلیس سروان

سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری 4 نفر از اعضای گروهک تروریست جیش‌الظلم به اتهام معاونت در 2 فقره قتل عمد(رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش) خبر داد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه در جلسه شورای عالی قضائی، رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز اعمال شود ودر صدور احکام مجازات برای عناصر تهدیدکننده امنیت مردم باید به آثاری که بواسطه این قبیل اقدامات بر جامعه مترتب می‌شود، عنایت داشت، این تاکیدات چطور اجرایی خواهند شد، گفت: همانگونه که رئیس قوه قضائیه تاکید کرد، تعرض به امنیت مردم یا نوامیس آنان و نیروهای حافظ امنیت مال و جان مردم از جمله نکات غیرقابل اغماضی است که باید توسط دستگاه قضایی به سرعت، دقت  و در کمال قاطعیت پیگیری و نتایج پرونده های مطروحه نیز به سرعت اجرا شود. سرعتی داریم متضمن دقت، دقتی داریم متضمن سرعت و صحت. 

وی ادامه داد: دادستان های سراسرکشور در این خصوص ماموریت یافته اند که در این موارد سرعت عمل و جدیت را به خرج داده و نیز در مراحل دادگاهی و یا محاکم اعم از بدوی و تجدیدنظر بلافاصله با  رعایت موازین شرعی و قانونی، پرونده ها مورد رسیدگی واقع شود. 

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: از تمامی همکاران عزیزمان در دستگاه قضا در جهت این امر تشکر و قدردانی می‌کنیم، متأسفانه علی رغم اهتمام و توجهی که در این نوع پرونده ها صورت گرفته است،  امروز عده‌ای از افراد به ظاهر مشهور شاید از روی بی‌اطلاعی از محتویات پرونده ها و یا خدایی نکرده برخی از روی قصد و غرض با نادیده گرفتن اصل جرم صورت گرفته که مثلا جنایت، قتل، تعرض به نوامیس یا سازماندهی گروهک های تروریستی یا حمل مواد مخدر و یا سایر موارد بوده است به حمایت از مجرمین ، قاتلین، تروریست‌ها یا اعضای شیکه های فساد یا حاملین مواد مخدر و سایر موارد ... مبادرت می ورزند. 

ستایشی در ادامه بیان کرد: این در حالی است که به طور مثال تروریست هایی در سیستان و بلوچستان یا سروان یا هر نقطه دیگر کشور دست به اعمال تروریستی زده و خانواده ها را داغدار و علاوه بر آن خط قرمز امینت شهروندان را رد می کنند ، در این موارد دیگر مماشات با قاتلین مطلقا وجهی ندارد و مردم بزرگوار انجام مسئولیت ما را در این زمینه  مجدانه طلب می‌کنند. روزی نیست که در حوزه سخنگویی این مطالبه از سوی مردم مطرح نشود. برخورد با افراد خشونت طلب و مخدوش سازان امنیت مطالبه جدی مردم از دستگاه قضا است و ما نیز به این مطالبه با رعایت موازین قانونی در انجام رسیدگی به پرونده های مطروحه لبیک گفته ایم.

آخرین وضعیت پرونده ترور شهید شهرکی

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار فارس‌ تصریح کرد: ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه دهم اردیبهشت ماه افراد ناشناس با خودروی فاقد پلاک  علیرضا شهرکی، رئیس پلیس به همراه همسرش  را ترور می‌کنند که در این حمله تروریستی که آقای شهرکی به همراه همسرشان در حال تردد در شهر بودند، چندین گلوله اصابت  می‌شود که منجر به شهادت هر دوی این عزیزان می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از تحقیقات و رصد اطلاعاتی که صورت گرفت، بلادرنگ تعداد چهار نفر از مرتبطین گروهک تروریستی جیش الظلم به اتهام حمل و نگهداری سلاح، تسهیل مال مسروقه و معاونت دو فقره قتل عمدی و عضویت و هواداری گروهک تروریستی جیش الظم دستگیر  و تفهیم اتهام می شوند‌، قرار بازداشت موقت صادر   واکنون این افراد در زندان هستند. پرونده در حال تکمیل تحقیقات تکمیلی است. 

ستایشی ادامه داد:رسیدگی به این پرونده با همکاری سازمان های ذی مدخل و ضابطین قوه قضائیه ادامه خواهد داشت و مستمرما این موارد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233572

مهمترین اخبار ایران و جهان: