نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 14:42

دمای هوا در برخی نواحی خراسان رضوی روز شنبه به ۴۴ درجه می‌رسد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی پیش بینی‌ها؛ روز شنبه حداکثر دما در نواحی گرمسیر استان خراسان رضوی به حدود ۴۴ درجه می رسد.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روزهای ابتدایی هفته آینده، با شدت و ضعف افزایش سرعت وزش باد پدیده جوی غالب خواهد بود که گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و در نواحی بادخیز و مستعد با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی این مدت در نیمه شمالی استان بطور متناوب افزایش ابرناکی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه هوای گرم کماکان در استان ماندگار خواهد بود و انتظار داریم روز شنبه (گرم‌ترین روز) حداکثر دما در نواحی گرمسیر استان به حدود ۴۴ و در مشهد مقدس به ۳۹ درجه سلسیوس برسد.

آهنگرزاده وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا جمعه را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مشهد مقدس بین ۲۴ و ۳۸ درجه سلسیوس گزارش شده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد در ایستگاه هواشناسی خواف با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317472

مهمترین اخبار ایران و جهان: