نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 18:08

جاعل حرفه‌ای تبعه خارجی در تهران دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران، از دستگیری یکی از اتباع کشورهای همسایه که با جعل هویت و مشخصات یکی از شهروندانی ایرانی ساکن در کشورهای اروپایی مرتکب جرایم مختلف شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی در توضیح این خبر بیان داشت: با حضور وکیل دادگستری یکی از شهروندان تهرانی ساکن در کشورهای اروپایی، مشخص شد که احدی از شهروندان با وصف اینکه به مدت ۱۳ سال در کشور ایران ساکن نمی‌باشد ولی جرایمی مختلف به نام وی در سامانه پلیس ثبت و همچنین کارت معافیت از خدمت به نام وی صادر شده است.

وی بیان داشت: در تحقیقات میدانی به دست آمد برای شاکی در سال ۹۴ و همچنین در سال ۹۶ سابقه درگیری و سابقه خرید و فروش محصولات غیرمجاز ثبت شده است. و در ادامه با استعلام‌های قضائی مشخص شد متهم در سال ۹۶ وارد زندان شده است ولیکن پس از گذشت مدتی از زندان ترخیص و دیگر مراجعتی نداشته است.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: با تحقیقات کارآگاهان و روش‌های کشف جرم مشخص شد تصویر الصاقی بر روی مدارک مورد استفاده متهم متعلق به شاکی نمی‌باشد بلکه متعلق به یکی از اتباع کشورهای همسایه است که شاکی شناسنامه خود را قبل از خروج از کشور در اختیار وی قرار داده است، همین سرنخ کافی بود که اقدامات کارآگاهان بر روی اولین مظنون پرونده آغاز شود و شناسایی هویت و مخفیگاه متهم را در دستور کار قرار دهند.

وی اظهار داشت، با رصدهای اطلاعاتی هویت متهم شناسایی و در ادامه بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم در محدوده مرکز تهران شناسایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483528

مهمترین اخبار ایران و جهان: