نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 06:22

احداث بیش از ۶ هزار مسکن روستایی در بیجار/صدور 8300 جلد سند مالکیت مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیجار گفت: این نهاد انقلابی تاکنون ۶ هزار و ۹۲ باب مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان احداث کرده است.

جمال مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در سال جاری در ۷ روستای شهرستان بیجار با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طرح هادی اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن بیجار عنوان کرد: تاکنون در ۱۵۸ روستای بیجار، مطالعه طرح هادی و در ۵۱ روستا عملیات اجرایی آن انجام شده است.

مرادپور ساخت مسکن محرومین را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۴۶ واحد مسکن محرومین در سطح شهرها و روستای این شهرستان احداث شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین تاکنون ۶ هزار و ۹۲ باب مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان بیجار احداث کرده است

مرادپور در ادامه از بهره‌برداری ۸۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیجار گفت: تاکنون با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان، برای ۸ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی روستایی سند مالکیت صادر و به متقاضیان تحویل شده است.

مرادپور خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بنیاد مسکن واگذاری ۸۴۶ قطعه زمین به افراد فاقد زمین در روستاها می باشد.

به گفته وی چهار روستای قورت‌دره، علی‌سرخ، قره دربند و سلامت آباد نیز جابجا شده و یا در دست جابجایی است.

رئیس بنیاد مسکن ‌انقلاب اسلامی بیجار اعتبارات طرح هادی روستاهای این شهرستان از ابتدای تاسیس تاکنون را بیش از ۴۲۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار سال گذشته این بخش ۱۸ میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

وی در ادامه گفت: به مناسبت سالگرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح هادی روستای دولت آباد بیجار با اعتبار ۲ میلیارد و 270 میلیون تومان افتتاح شد.

مرادپور به جزئیات این طرح اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۹۰۰ متر جدول‌گذاری، ۶هزار متر زیرسازی و ۵ هزار و۸۲۰ متر آسفالت انجام شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156559

مهمترین اخبار ایران و جهان: