نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 10:52

امیرعبداللهیان: مقاومت فلسطین آنقدر در میدان قدرت دارد که متجاوزان نمی‌توانند بر آن پیروز شوند

وزیر امور خارجه در دیدار با مقامات جهاد اسلامی و حماس در بیروت گفت: امروز همه اعتراف می‌کنند که مقاومت فلسطین آنقدر در میدان قدرت دارد که متجاوزان نمی‌توانند بر آن پیروز شوند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان و در راستای رایزنی درباره اوضاع غزه در بیروت حضور دارد، چهارشنبه اول آذر ماه با مقامات جهاد اسلامی و حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خلیل الحیه مسؤول روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در داخل غزه، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید غزه و کرانه غربی و آرزوی شفا و سلامتی عاجل برای هزاران مجروح ناشی از حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه غزه، دستاوردها و‌ پیروزی‌های جریان مقاومت را به گروه‌های مقاومت و ملت بزرگ و صبور فلسطین تبریک گفت. 

وی با تحسین صبر و استقامت مردم غزه و کرانه غربی فلسطین و شجاعت نیروهای مقاومت در نبرد میدانی با نیروهای متجاوز صهیونیستی گفت: امروز همه اعتراف می‌کنند که مقاومت فلسطین آنقدر در میدان قدرت دارد که متجاوزان نمی‌توانند بر آن پیروز شوند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه دشمنان اکنون غزه را قلب میدان و لبنان و عراق و یمن و سوریه را نیز بخش متصل به میدان غزه می‌دانند، افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار و نامحدود آمریکا و با کشتن و مجروح کردن ده‌ها هزار فلسطینی که ۷۰ درصد آنان کودکان و زنان هستند و نیز با حمله و تخریب بیمارستان‌ها و ارتکاب انواع جنایات جنگی نتوانست بر اراده ملت مقاوم و مجاهد فلسطین غلبه کند، فلذا آنها در تلاش هستند که در استمرار همان اهداف تجاوز و عملیات نظامی علیه غزه، همزمان در عرصه سیاسی نیز تلاش‌های خود را برای پیروزی بر حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین ادامه دهند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ملت فلسطین ثابت کرد که در عرصه سیاسی نیز همانند عرصه میدانی، طراحی آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی را ناکام خواهد گذاشت.

«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت فلسطین، سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان در این مقطع را حاوی پیامی روشن برشمرد و گفت: بدون شک یک ائتلاف چندجانبه، غزه و مردم و مقاومت فلسطین را مورد هدف قرار داده است، اما این ائتلاف برغم این تجاوز طولانی مدت و کشتار گسترده فلسطینی‌ها و تخریب گسترده زیرساخت‌های غزه و حتی حمله به بیمارستان‌ها، مجبور به پذیرش آتش بس موقت شد.

«خلیل الحیه» از رهبران برجسته جنبش حماس نیز در این دیدار ضمن تشریح ابعاد توافق آتش بس موقت از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کرد.

وی افزود: آمریکا در ترسیم اهداف راهبردی با رژیم صهیونیستی شریک است، اما برغم ۴۷ روز جنگ نتوانستند هیچ پیروزی غیر از کشتار زنان و کودکان فلسطینی و تخریب بیمارستان‌ها برای خود ثبت کنند و مجبور به پذیرش آتش‌بس موقت شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581915

مهمترین اخبار ایران و جهان: