نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 21:19

۴۷ طرح تولیدی و عمرانی در دهه فجر به بهره برداری رسید

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۵ طرح عمرانی و ۲۲ طرح تولیدی در حوزه کشاورزی همزمان با دهه فجر در اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه عمرانی ۲۵ طرح با اعتبار ۳۰۷ هزار میلیون ریال و در حوزه تولیدی ۲۲ طرح با اعتبار بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح‌های تولیدی بیرای ۴۲۴ نفر اشتغال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی وظیفه تأمین امنیت غذایی را برعهده دارد و در راستای عمل به این وظایف برنامه‌های مدونی را پیش رو دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ناامنی غذایی از جمله عوامل تهدیدکننده ارزش‌های حیاتی و امنیت ملی کشور دانست و گفت: اهتمام دست اندرکاران تولید و میراث داران سنگرسازان بی سنگر افزایش تولید در واحد سطح و افزایش توان تولید محصولات استراتژیک و مهم است تا زمینه‌های وابستگی به واردات مواد غذایی را از خارج از کشور قطع کنند.

تقی زاده افزود: جهادگرانی که در مجموعه جهاد کشاورزی مشغول به خدمت هستند همان سنگر سازان بی سنگری هستند که در صف مقدم جبهه تولید و خودکفایی قرار دارند و ارزش و اهمیت آنان به قدری بالاست که امام (ره) بارها در سخنانشان فرمودند سپاه و جهاد دو بال قدرتمند انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قیاس با قبل از نهضت امام راحل، نهضت تولید، بهره‌وری، تجهیز، امکانات و دانش کشاورزی ما تحول اساسی و رشد چشمگیری را شاهد هستیم که در همه حوزه‌ها می‌توان این آمار و ارقام جهشی را مشاهده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به تولید محصولات باغی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب تولید محصولات باغی در این استان ۴۵ هزار تن بوده که هم اکنون این رقم به ۳۶۶ هزار تن افزایش یافته است.

تقی‌زاده تولید سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی اعم از حبوبات، غلات، دانه‌های روغنی، علوفه و دیگر محصولات زراعی را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: این میزان تولید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۳۲ هزار تن بوده است.

وی به جهش تولید محصولات دامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این محصولات شامل شیر، گوشت قرمز، سفید، عسل و تخم مرغ جهش خوبی را در ۴۴ سال اخیر داشته که نسبت به قبل از انقلاب که ۱۴۰ هزار تن محصولات دامی را شاهد بودیم، هم اکنون این رقم به ۳۴۵ هزار تن ارتقا یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030515

مهمترین اخبار ایران و جهان: