نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 14:31

به عشق حسین می‌بخشم؛ رهایی ۳ قاتل از قصاص در کرمانشاه

معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه گفت: سه قاتل در کرمانشاه طی مراسم خون صلح به عشق امام حسین(ع) بخشیده شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همایش صلح و سازش شورای‌های حل اختلاف استان کرمانشاه با عنوان «همایش بزرگ اصلاح حسینی» امروز با حضور مسؤولان قضایی استان و گروه زیادی از خیران صلح و سازش برگزار شد.

فتاحی، معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: در این همایش شاهد سه فقره خون‌صلح در زمینه پرونده‌های قتل عمد در قالب پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم»، بودیم.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیا این همایش بزرگداشت، نکوداشت، تجلیل و تکریم بزرگان، ریش‌سفیدان و صلح‌یاران استان بود.

معاون توسعه حل و اختلاف دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی در تلاش هستیم چندین همایش را بدین منظور برگزاری کنیم تا روند صلح و سازش را بیش‌ از پیش در استان رواج دهیم.

حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه نیز، اظهار کرد: امروز در کرمانشاه همایش بزرگی از سوی ستاد صبر استان با نام ابی‌عبدالله الحسین(ع) برای جمع کردم صلح‌یاران حسینی، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم سه فقره صلح سازش صورت گرفت و قاتلان زیر چوبه دار به عشق ابا عبدالله(ع) و به حرمت قرآن با مراسم خون‌ صلح نجات یافتند و بخشایش حسینی در این‌جا برپا شد.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با تشکر از همه صلح‌یاران، ریش‌سفیدان،معتمدان و بزرگان ایلات، عشایر و طوایف خاطرنشان کرد: وقتی نام امام حسین(ع) می‌آید، شیعه، سنی، اهل حق، همه طوایف و مذاهب پای کار می‌آیند و همه همدل خدمت می‌کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401759

مهمترین اخبار ایران و جهان: