نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 08:51

جهان تشنه و طالب الگوی سوم زن است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نتیجه بخشی اقدامات فرهنگی در زمینه باورها و ارزش‌ها، منوط به فکر و شیوه عمل مطلوب‌تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست کارگروه عفاف و حجاب که صبح امروز در محل این معاونت تشکیل شد اظهار کرد: اگر در مباحث فرهنگی و تبیین باورها و ارزش‌ها برای نسل جدید دنبال نتیجه مطلوب هستیم، باید فکر و شیوه عمل‌های شایسته‌تری را به کار گرفت.

خزعلی افزود: فطرت انسان‌ها نیل به پاکی دارد و جهان تشنه و خواهان الگوی سوم زن است، اما اگر گاهی مشاهده می‌شود که اقدامات نتیجه بخش نیست، به دلیل به کار گرفتن روش‌های نامتناسب با فطرت بشری است.

وی با اشاره به سفر اخیر ازبکستان و گفتگو با بانوان حاکمیتی این کشور خاطر نشان کرد: مقامات ازبکستان اظهار نمودند با توجه به اینکه تا چندسال پیش حجاب در این کشور ممنوع بوده، تصور بر این بود که اگر داشتن حجاب آزاد شود، نهایتاً ۱۰ الی ۱۵ درصد بانوان حجاب را انتخاب کنند، اما در کمال تعجب شاهد حجاب ۶۰ درصدی بانوان دانشگاهی بودیم و این نشانه تشنه بودن جهان به الگوی زندگی فطری زن است.

گفتنی است جلسه کارگروه عفاف و حجاب، با حضور تعدادی از فعالین مردمی و مسئولین این حوزه، همزمان با هفته خانواده و در آستانه روز ملی عفاف و حجاب تشکیل شد، این کارگاه در طول سال نیز فعال بوده و جلسات مختلفی را با همکاری وزارت کشور و سایر فعالین فرهنگی برگزار نموده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1350615

مهمترین اخبار ایران و جهان: