نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 12:33

2.9 میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی شد

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پنج میلیون و 400 هزار واحد روستایی در کشور موجود بوده و تاکنون بیش از 2 میلیون و 900 هزار واحد روستایی نوسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: بالغ بر 40 هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که طرح هادی در تمام این روستاها اجرا شده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر پنج میلیون و 400 هزار واحد روستایی در کشور موجود بوده و تاکنون بیش از 2 میلیون و 900 هزار واحد روستایی نوسازی شده است.

روحانی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: سنددار شدن مسکن روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و نوسازی واحدهای روستایی تا افق ۱۴۱۰ به انجام خواهد رسید.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: خصیصه و شاکله روستا، وجود دام و دامدار، کشاورز و زمین و باغ و ... در روستاست و به نظر می‌آید‌ بازنگری در طرح‌های هادی روستایی امری لازم و ضروری باشد.

وی تصریح کرد: توانمندسازی و تولید ثروت در روستا به‌عنوان مهم‌ترین رکن در ماندگاری روستاییان در روستاها مطرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عملیات اجرایی پروژه ۱۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن (بنیاد مسکن) با حضور استاندار سمنان و نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سمنان آغاز شد.

آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در شهرک روزیه سمنان برگزار شد.

مسات کل عرصه این طرح، ۶ هزار و ۸۳۱ مترمربع و تعداد بلوک پیش‌بینی‌شده برای آن، ۲۰ بلوک هشت واحدی است.

۱۶۰ واحد در قالب این طرح در سمنان ساخته می‌شود و تعداد طبقات پروژه نیز چهار طبقه روی پیلوت است.

مساحت زیربنای کل پروژه‌ای که امروز در سمنان کلنگ‌زنی شد، ۲۳ هزار و ۱۲۷ مترمربع است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265659

مهمترین اخبار ایران و جهان: