نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 12:07

کشف بیش از ۱۸۰ اصله الوار قاچاق جنگلی در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بیش از ۱۸۰ اصله الوار قاچاق جنگلی توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل کشف و ضبط شد.

محمود قلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک دستگاه کامیون حامل الوار قاچاق جنگلی در مسیر آستارا به اردبیل توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان توقیف و محموله به اداره کل منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضائی استان معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم و دوستداران طبیعت خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

قلی زاده منابع طبیعی را برای همه مردم و میراثی برای نسل‌های آینده اعلام کرد و گفت: هیچ فردی حق ندارد با دست اندازی به منابع طبیعی و جنگل‌ها این منابع خدادادی را از بین برده و به پوشش گیاهی منطقه آسیب بزند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی هر جامعه‌، ثروت آن جامعه است که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد، تصریح کرد: این منابع میراثی است که باید برای نسل آینده باقی بماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اگر بخواهیم در آینده جامعه بهتری داشته باشیم باید در راستای حفظ‌، احیا و توسعه این منابع ملی بیش از پیش بکوشیم‌.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128968

مهمترین اخبار ایران و جهان: