نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:38

جذب ۲۳۶۶ حامی ایتام در اردبیل

اردبیل- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ماه رمضان امسال با ثبت‌نام از خیرین و حامیان، بیش از ۲ هزار و ۳۶۶ نفر در طرح اکرام ایتام مشارکت کرده و حامی ایتام شدند.

جلیل قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این ثبت‌نام‌ها و ارائه آمار به صورت آنلاین و روزانه انجام می‌شود و ما امیدواریم تا آخر ماه مبارک رمضان به وعده جذب سه هزار حامی برای ایتام و محسنین دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۴۴ نفر از ایتام استان تحت پوشش حامیان هستند و به عنوان پدران معنوی آنها نسبت به پرداخت مبالغی برای کمک و مساعدت به ایتام همراهی لازم را با کمیته امداد انجام می‌دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: بعد از طی شدن مراحل ثبت‌نام و انتخاب ایتام از سوی حامیان، پرداخت مبالغ ماهانه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود خیرین در سریع‌ترین زمان پرداختی اولیه را انجام داده و در ماه‌های بعد این روند را ادامه دهند.

قدیمی افزود: همچنان ۵۳۰ نفر از ایتام استان فاقد حامی هستند که تلاش می‌کنیم در ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان و عید فطر جذب حامیان را برای کلیه ایتام شاهد باشیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به صورت ابتکاری پویش «هر خانواده یک حامی» را در استان اردبیل آغاز کردیم و خانواده‌ها با هدف حمایت از فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند عدد یک را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ ارسال کرده و به پویش «هر خانواده یک حامی» بپیوندند.

قدیمی اضافه کرد: در کنار مشارکت در این پویش، علاقه‌مندان برای مشارکت در طرح حامی‌یابی ایتام با مراجعه به سایت کمیته امداد می‌توانند در بخش اکرام ایتام ورود پیدا کرده و نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: حامیان با حمایت از فرزندان معنوی خود به صورت ماهانه و حتی دریافت مشکلات این خانواده‌ها، بیشتر آنها را مورد پشتیبانی قرار داده و نیاز آنها را در حد وسع و توان برطرف کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153524

مهمترین اخبار ایران و جهان: