نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 07:49

شهدا با دوستی اهل بیت(ع) به سوی حق شتافتند

امام جمعه ارومیه گفت: شهدا با دوستی اهل بیت(ع) به سوی حق رفتند و امروز باید پیرو آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در مراسم عزاداری آذری‌ها در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: بر اساس فرمایش امام علی(ع)، اگر کسی خواستار پیروزی امام در جنگ جمل باشد، در آخرت برایش ثواب هم‌رکابی در لشکر ایشان را خواهد داشت.

وی افزود: در دین اسلام برای هر دلداده و عاشقی این فرصت است که ثواب همراهی با ائمه و خاندان ایشان را به واسطه دوست داشتن آن‌ها داشته باشد.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: بر اساس فرمایش پیامبر(ص)، هرکس دوستدار قومی باشد در عمل آن‌ها شریک است و در آخرت با آن‌ها محشور می‌شود.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) سفارش کرده‌اند که دوستدار دوستان خدا باشیم و از دشمنان خدا و خاندان نبوی دوری کنیم چراکه این همنشینی نشانه آخرت ماست.

امام جمعه ارومیه عنوان داشت: شهدا با دوستی اهل بیت(ع) به سوی حق رفتند و امروز باید پیرو آن‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: هرکس حق الهی و اهل بیت را بشناسد، در هر حالی بمیرد اجر و پاداش شهید را دارد و هر عمل صالحی که نیت و دعا کرده، ثواب همگی این اعمال برایش حساب می‌شود. چون نیت کرده پس ذات عمل برایش محاسبه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: عزاداری شیعیان برای امام حسین(ع) که در دو ماه گذشته ادامه داشته و البته باید در طول تاریخ حفظ شود، ندای این را می‌دهد که عزاداران در قیامت با شهدای کربلا محشور باشند.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501168

مهمترین اخبار ایران و جهان: