نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 00:40

خودکفایی 40مددجوی کمیته امداد در شهرستان نیر

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر گفت: ۴۰ مددجوی کمیته امداد با اشتغال و درآمدزایی مناسب به نقطه خودکفایی رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، موسی سرافراز اظهار کرد:  ۴۰ مددجوی کمیته امداد با اشتغال و درآمدزایی مناسب به نقطه خودکفایی رسیده‌اند و با برگزاری جشن خودکفایی در مهر ماه به صورت استانی این تعداد مددجوی خودکفا شده‌ و از چرخه حمایت و پرداخت مستمری کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی به فعالیت دو مرکز نیکوکاری در شهرستان نیر اشاره کرد و افزود: تمام اطلاعات این دو مرکز در سامانه سخا ثبت شده و قرار است سومین مرکزنیکوکاری نیز در این شهرستان با همراهی مسؤولان نیر فعالیت خود را آغاز کند.

سرافراز بیان کرد: در حوزه اشتغال درخواست بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره بانکی ۷۴ نفر از مددجویان به ارزش ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده که ۲۷ نفر از این متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کردند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر گفت: پرداخت تسهیلات مابقی مددجویان در مرحله انجام است که تا آخر شهریور با همکاری بانک‌های عامل ۱۸ نفر از آنها نیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

۳۰ باب مسکن برای مددجویان شهرستان نیر احداث می‌شود

سرافراز عنوان کرد: در حوزه مسکن، ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان در قالب تفاهمنامه سپاه در حال انجام است که ۴ مورد از این واحدها تا کنون تکمیل و تحویل خانواده‌ها شده است.

وی در مورد فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان نیر در حوزه مسکن بیان کرد: در قالب تفاهمنامه بنیاد مسکن نیز ساخت ۱۰ باب مسکن برای مددجویان روستایی آغاز شده که با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستاییان نسبت به ساخت این واحدها اقدام کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر از آمادگی این شهرستان برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در دو هفته آینده خبر داد و گفت: در نشستی که با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان داشتیم قرار شد تا مبالغ جمع‌آوری شده در همان مدارس به حساب دانش آموزان نیازمند واریز شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501824

مهمترین اخبار ایران و جهان: