نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:07

وزیر کار: به طرح‌های اشتغالزا کمک می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد فرصت شغلی کار بزرگی است که در سطح کلان کشور موثر است، لذا هر آنچه در راستای تأمین منابع مالی از دستمان برآید، کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار کرمانشاه و دیگر مسوولان امروز از چهار واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی سنقر( کارخانه‌های بهارروب، تولید وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات نظافت شهری، دوسیب‌لبن و پتروشیمی سنقر) بازید کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از واحد پتروشیمی سنقر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازدیدی‌هایی از چند واحد شهرک صنعتی سنقر صورت گرفت که برای رسیدن به ظرفیت‌های اسمی کمک خواهیم کرد.

وی از کمک وزارتخانه در راستای منابع سرمایه در گردش و طرح توسعه سخن گفت و افزود: برحسب گزارشات ارائه شده پیشرفت فیزیکی پتروشیمی سنقر ۵۰ درصد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی این مجموعه را سبب تحول در صنایع پتروشیمی کشور دانست و گفت: ایجاد فرصت شغلی کار بزرگی است که در سطح کلان کشور موثر است، لذا هر آنچه در راستای تأمین منابع مالی از دستمان برآید، کوتاهی نخواهیم کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: اشتغالزایی مفید و مولد مأموریت اصلی استان است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری استان حکایت از اهتمام دولت و مدیران ملی و استانی برای استمرار این وضعیت دارد.

حسینی‌نژاد نماینده مردم سنقر وکلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز، تصریح کرد: سفر وزیر کار به شهرستان و بازدید از شهرک صنعتی پرخیر برکت خواهد بود.

وی ادامه داد: واحد پتروشیمی از واحد صنعتی پیشرانی برای شهرستان است که طرح توسعه آن در راستای صنایع پایین دستی، اشتغال قابل توجهی خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر وکلیایی کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری صنایع پایین توسط تاپیکو(هلدینگ زیر مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و ۶۰ درصد هم توسط هلدینگ خلیج فارس تأمین می‌شود.

وی گفت: این طرح متیل امین اولین طرح در کشور است که تحولی را در صنایع دارویی، خوراکی و..‌. ایجاد خواهد کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559768

مهمترین اخبار ایران و جهان: