نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 23:26

دستور نخست وزیر فرانسه: به‌جای واتس‌اپ و سیگنال از پیام‌رسان بومی استفاده کنید

نخست‌وزیر فرانسه به کابینه خود و کارکنان دولت دستور داد به‌جای واتس‌اپ و سیگنال از پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.

به گزاش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، از کابینه‌ خود خواست که از استفاده پیام‌رسان‌های خارجی نظیر تلگرام، واتساپ و سیگنال جلوگیری شود و پیام‌رسان بومی Olvid را جایگزین آن‌ها کنند.

 دفتر الیزابت بورن به رویترز اعلام کرده که نخست‌وزیر فرانسه با انتشار بخش‌نامه‌ای به وزرا و کارکنان آن‌ها، از آن‌ها خواسته تا پیام‌رسان اولوید را روی دستگاه‌های خود نصب و از آن استفاده کنند. 

در اطلاعیه منتشر شده از سوی بورن اعلام شده که پیام‌رسان داخلی اولوید توسط دو محقق حوزه‌ رمزنگاری کنترل می‌شود و از سیستم افزایش سرعت فرانسوی استفاده می‌کند؛ علاوه بر این برای افزایش امنیت در مکاتبات و اطلاعات محرمانه بهتر است این پیام‌رسان به جای پیام‌رسان‌های خارجی استفاده شود.

تا هشتم دسامبر کابینه‌ وزرای فرانسه فرصت دارند دستور بورن را اجرایی کنند. یکی از رسانه‌های فرانسوی نیز به نقل از او نوشته است: «برنامه‌های پیام‌رسان حاوی حفره‌های ایمنی هستند و نمی‌توانند تضمینی برای ایمنی مکالمات و اطلاعات محرمانه داشته‌ باشند.»

 این تصمیم در حالی گرفته شده که استفاده از پیام‌رسان‌های جهانی نظیر واتساپ، تلگرام و سیگنال توسط دولتمردان فرانسوی بالا رفته بود؛ چرا که آن‌ها دولتمردان علاوه بر مسائل شخصی خود در گفت‌وگوهای اداری نیز از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند؛ گفته می‌شود حتی امانوئل مکرون هم همین‌طور عمل می‌کند.

 بر اساس ادعای پیام‌رسان Olvid این اولین و تنها پیام‌رسانی است که اطلاعات آن با هیچ مرکز یا فردی به اشتراک گذاشته نمی‌شود و پس رمزگذاری اطلاعات موجود در آن، صرفا بر بستر شبکه‌ داخلی فرانسه فعالیت می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590624

مهمترین اخبار ایران و جهان: