نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 12:13

وحدت و انسجام نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت و انسجام نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح پنج شنبه در درس تفسیر قرآن با اشاره به سوره مبارکه انشقاق اظهار داشت: این سوره دارای نکات مهمی است و یکی از این نکات مسئله ضرورت شکرگذاری نعمات الهی بوده و انسان‌ها نعمت‌های خداوند را می‌بینند ولی برای خدا سجده نکرده و برای او بندگی نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: هرکس که خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده و اگر انسان به دنبال شهوت، فساد و منکرات برود همانند یک گرگ درنده می‌شود و مقام انسانیت خود را از دست می‌دهد و انسان برای یافتن خود باید خدا را بشناسد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به سوره بروج گفت: این سوره بیست و دو آیه دارد و در مکّه نازل شده و نام سوره برگرفته از آیه اول است و مراد از آن، ستارگان درخشان است که همچون برج بلند در آسمان می‌درخشند.

وی افزود: این سوره با بیان جنایات گروهی شکنجه گر آغاز می‌شود که گودالی عمیق حفر می‌کردند و آتشی عظیم در آن می‌افروختند و مؤمنان را به سوزاندن در آتش تهدید می‌کردند و هرکس دست از ایمان برنمی داشت، در آتش می‌افکندند.

دری نجف آبادی ادامه داد: خداوند نیز آنان را به آتش سخت دوزخ وعده می‌دهد که با آتش دنیا قابل مقایسه نیست و بدین وسیله مؤمنان را دلداری می‌دهد و آنان را به مقاومت در برابر ستمگران دعوت می‌نماید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در جوامع اسلامی گفت: وحدت و انسجام نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی است چراکه دشمنان اسلام و قرآن کریم به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میان کشورها، ملت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند و لذا باید هوشیار بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161484

مهمترین اخبار ایران و جهان: