نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 20:42

۷۰۰ زن عشایر در لرستان باسواد می‌شوند

خرم‌آباد - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: برای سال تحصیلی آینده، ۷۰۰ زن عشایر در این استان باسواد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور بازگیر امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها برنامه‌های حوزه سوادآموزی استان لرستان را در دو محور اساسی برنامه‌های آموزشی و برنامه‌های مکمل تشریح کرد.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق برنامه‌های آموزشی برای سال تحصیلی آینده طبق برنامه‌ریزی انجام شده جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد هدف ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر برآورد شده که از این آمار تعداد ۷۰۰ نفر مربوط به توسعه سواد زنان عشایری طرح ریاست‌جمهوری و ۹۷ نفر خاص ندامتگاه‌های استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان، بیان داشت: امیدواریم باهمت همه عزیزان دست‌اندرکار شناسایی، جذب و آموزش‌های لازم برای جامعه هدف ارائه شود.

بازگیر با اشاره به برخی از برنامه‌های مکمل دوره‌های سوادآموزی، گفت: در طرح «نماز کلید بهشت» شش هزار و هفت نفر، در طرح «خواندن با خانواده» دو هزار و ۳۸۱ نفر و در طرح آموزش «رایانه» حداقل ۱۵۰ نفر از برنامه‌های مکمل حوزه سوادآموزی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل کلاس گذاری سال ۴۰۲ ابلاغ شده است، از همه آموزش‌دهنده‌ها و معلمین شاغل و بازنشسته دعوت کرد که با هماهنگی سوادآموزی نواحی و مناطق نسبت به تشکیل کلاس و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند، گفت: امیدواریم، ضمن ادای دین نسبت به هم استانی‌های عزیزمان، در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483684

مهمترین اخبار ایران و جهان: